בחירת עמיל מכס היא החלטה קריטית לכל מי שמייבא או מייצא סחורה, בין אם מדובר בעסק קטן או ביבואן גדול.
עמיל מכס מקצועי יכול לחסוך זמן, כסף וטעויות — ולעזור לעבור את הבירוקרטיה של רשות המכס בצורה חלקה.
אנחנו כמובן לא יכולים לייעץ לכם אובייקטיבית איך לבחור בעמיל מכס מומלץ, אך אנחנו בהחלט יכולים לספר לכם על הקריטריונים שאנחנו מקפידים עליהם, ושמבחינתנו אין בהם שום מקום לפשרה.
נתחיל מהמובן מאליו - רישיון והסמכה
עמיל המכס חייב להיות בעל רישיון תקף של רשות המיסים בישראל.
ניתן לבדוק זאת באתר רשות המיסים או לבקש לראות את האישור.
כך למשל, תוכלו לחפש אחר המילה 'אקטיב' ולמצוא אותנו רשומים באתר רשות המיסים:

התמחות בתחום הרלוונטי
בכללותו של עניין, עמיל מכס צרך להפגין מומחיות ולהיות מסוגל לספק שירות בכל תחום ותחום.
עם זאת, ייתכן מאוד ותשוחחו עם עמיל מכס שיסביר לכם שזהו הנושא שבו הוא איננו בקיא במיוחד, ושאיננו שואף גם לדעת באופן נרחב. גם זה יכול לקרות, ולכן חשוב שתבחנו היטב שיש לעמיל המכס שאתם משוחחים איתו את הידע, או את הרצון לדעת כיצד לייבא את הסחורה באופן נכון.
ודאו שלעמיל המכס יש ניסיון בטיפול בסוג הסחורה שאתם מייבאים או מייצאים. לדוגמה:
מזון ותרופות שדורשים רגולציה שונה!! גם צעצועים נחשבים לתחום מאוד סבוך שלעתים מצריך בדיקה קפדנית של תקנות בטיחות.
יבוא אישי שונה מהותית מיבוא מסחרי. אנחנו עוסקים גם בזה, אך זה תלוי בסוג המוצר. התייעצו איתנו בנוגע לזה.
פריטים כמו רכבים, תכשיטים או ציוד רפואי דורשים התנהלות מול רשויות נוספות. אנחנו יכולים לספר לכם שצברנו ניסיון אדיר בייבוא כלי רכב ממונעים.
שירותים נלווים (שילוח בינ"ל)
ישנן חברות עמילות מכס שמציעות שירותים נוספים כמו שילוח בינלאומי, ביטוח סחורה, טיפול באישורים ממשרד הבריאות, משרד הכלכלה, משרד התחבורה ועוד.
אנחנו למשל באקטיב פורוורדינג דואגים לספק מעטפת שירות מלאה ללקוחותינו, ואנו רואים בכך כתנאי בסיס לשירות מוצלח בתחום.
המלצתנו האישית היא שבמקרים רבים כדאי לבחור בגוף שמרכז את כל התהליך.
עמיל מכס המספק זמינות ושירות אישי
נשאל זאת כך:
- האם יש מי שיענה לך גם בשעות לחץ?
- האם יש מוקד שירות או איש קשר אישי?
- מה זמן התגובה לבקשות דחופות?
לעתים, אתם צריכים לדעת שיש מי שהולך אתכם יד ביד ומספק לכם את השירות הכי טוב שיש.
על כך תוכלו גם ללמוד מהפידבקים שתמצאו עלינו, בין היתר בכרטיס העסקי שלנו בגוגל (ונשמח לקבל גם מכם פידבק לאחר שתקבלו שירות!).
שירות טכנולוגי (שמקצר תהליכים)
האם לעמיל המכס שלכם יש מערכת מקוונת לניהול המשלוחים?
האם ניתן לעקוב אונליין אחר סטטוס הסחורה?
כאשר תחום הייבוא/ייצוא עטוף בטכנולוגיה ובתוכנות שמקצרות זמנים ומייתרות את הצורך בניירת, הרי שאנו יכולים לחסוך לכם זמן והתעסקות.
למעשה, מרבית הלקוחות שלנו, שהקשר האישי איתם מעולה, כמעט אף פעם לא ראו אותנו פנים אל פנים. הכל נעשה מרחוק, במהירות ובזריזות 🙂
יבואנים / יצואנים שעובדים באופן קבוע? גם לכך יש קריטריונים
אם אתם עסק שמייבא באופן שוטף סחורות, חשוב לעבוד עם עמיל מכס שיש לו מערכות אוטומציה ודיווח מהיר.
נשמח להיות עבורכם כשותפים לדרך, שותפים שיכולים להמליץ על דרכי שחרור אופטימליות (נמל ימי לעומת אווירי, לדוגמה).
וכן לבחון את היכולת שלו להוזיל עלויות עבורכם ע"י סיווג מדויק של טובין.
יחד אתכם, נבחר אם כדאי לייצא או לייצא באמצעות שילוח ימי, שילוח אווירי וכן אמצעים נוספים שיוכלו להיות לעזר ולהבטיח את התהליך החלק ביותר.
מחפשים עמיל מכס מומלץ? התייעצו איתנו בכל שאלה
בחירת עמיל מכס היא בחירה אסטרטגית.
עמיל טוב ילווה אותך לאורך הדרך, יוודא שהסחורה תשתחרר ביעילות, וימנע עיכובים יקרים.
אל תחששו מלשאול שאלות, לבדוק רקע, ולבחור את השותף המקצועי ביותר עבורכם.
בכל שאלה והתייעצות, הצוות המקצועי שלנו כאן עבורכם.