מהו יבוא מסחרי?

מהו יבוא מסחרי

יבוא מסחרי הוא בדרך כלל יבוא של סחורות אשר אינן מיועדות לשימוש אישי, אלא לשימוש מסחרי על ידי היבואן.

הסחורה המיובאת מיועדת לשימוש מסחרי למטרה קמעונאית לשם יצירת הכנסות לעסק. בהם ניתן למנות גם חומרי גלם למטרות ייצור, שירות או אספקה שוטפת. כמובן שבהגדרת היבוא המסחרי יש משמעות גם לכמות והיא כפופה לפרסומי המכס וחשוב להישאר מעודכנים ולעיין בפרסומים המופיעים באתר

מאחר וישנם מוצרים אשר אינם מותרים ביבוא לישראל, לא אישי ולא מסחרי, חשוב לדעת מה הם האישורים המיוחדים אותם יש לקבל, בהתאם למוצר אותו תבקשו לייבא. את האישורים הרלוונטיים יש לקבל מגורמים כמו מכון התקנים, משרד התחבורה, משרד התקשורת, וכו. 

אי קבלת האישורים הנדרשים תגרור בעקבותיה שפע מהמורות, עיכובים ואתגרים טורדניים.

היבוא המסחרי אינו כולל יבוא של גופי צדקה כמו למשל תרומות למעוטי יכולת, או לנפגעי אסונות טבע וכד.

כיצד משחררים סחורות מסחריות?

לשם שחרור סחורה מסחרית, חייבים להעסיק עמיל מכס מורשה לשחרור סחורות מיובאות באופן מסחרי. בעת שחרור הסחורה המסחרית, עובד המכס מול עמיל המכס המורשה, אך במקרים בהם מתעורר הצורך בכך ניתן לפנות, לצורך בירורים והבהרות, ישירות לבעל הסחורה. כשעובדים עם חברת שילוח בינלאומי לרוב היא מספקת גם את שירותי עמילות המכס. 

ישנם מספר מסמכים אותם יש להציג בעת הליך השחרור:

  • חשבונית הקנייה של הספק ובה יפורט באופן מלא מספר יחידות המוצר, עלות כל אחת מהיחידות, מחירה לפי ערך כולל, תנאי המשלוח והתשלום.
  • טפסי פטורים או הקלות אותם ניתן לקבל במקרים בהם לישראל יש הסכמי סחר עם מדינת הייצור
  • במקרים בהם נדרש אישור ורישיון ליבוא החבילה ארצה יש להציג את הרישיון הרלוונטי
  • מסמך המציג את רשימת תכולת החבילה
  • הצהרת יבוא מסחרי – מסמך המהווה אסמכתא של המדינה לתשלום מסי היבוא. עם תום הליך השחרור משמש המסמך כקבלה על תשלום המסים, כחשבונית מס לצורך קיזוז מע"מ וכאישור לשחרור המטען על ידי המכס.
  • ייפוי כוח לחברת עמילות המכס המשחררת את החבילה במקרה של שירות על ידי חברה חיצונית.

מסים רבותיי, מסים ותשלומים נוספים

גם על השלב הזה לא ניתן לדלג וחלקו בתחום היבוא המסחרי (או היבוא בכלל) הוא משמעותי.

המכס הוא רק אחד מתוך כמה וכמה מסי יבוא מסחרי אותם נדרש יבואן מסחרי לשלם. נוספים אליו המע"מ הידוע ומס הקניה. תשלומי מס המכס והקניה מבוצעים בהתאם לסיווגים השונים של רשויות המס (המכס). 

בנוסף לכל אלה בל נשכח את העלויות הקודמות כמו אגרות לגורמים שונים כמו רשות הנמלים (ראו שילוח ימי) ורשות שדות התעופה (ראו שילוח אווירי), עמלות לעמיל המכס (אם עובדים בנפרד עם חברת עמילות), תשלומים לחברת השילוח, דמי אחסון ועוד

לסיכום

היבוא המסחרי מתייחס להליך הכנסת סחורות או מוצרים ממדינות זרות למדינת המקור של היבואן מתוך כוונה להשתמש בהן למטרות רווח.

ישנם חוקים, תקנות ומיסוי הנלווים ליבוא המסחרי אותם יש להכיר ולדעת, על מנת להימנע מתקלות לא רצויות בכל אחד משלבי היבוא.

הדרך הנוחה ביותר ליבוא מסחרי, היא תוך שימוש בשירותיה הנאמנים של חברת שילוח בינלאומית אשר בין יתר השירותים שהיא מעניקה, נמצא שירות עמילות המכס החוסך זמן רב.

בכל שאלה והתייעצות עם נציגי Active Forwarding אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני, להתכתב איתנו בוואטסאפ או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן