ACTIVE
FORWARDING

שחרור מכס נתב"ג

שחרור מכס נתב"ג

המכס מתייחס לגוף האחראי על הסדרת זרימת סחורות מהארץ והחוצה ממנה. גוף זה אחראי על אכיפת כל החוקים והתקנות הקשורים ליבוא, מקפידים על עמידה בתנאי הסחר, לוחות הזמנים ותקני הבטיחות. להקפדה זו על פרטי הפרטים ישנה משמעות רבה בשמירה על האינטרסים הכלכליים של המדינה. 

למכס גם תפקיד בגביית מכסים ומיסים, מניעת סחר לא חוקי וכמובן שמירה על הביטחון. 

מי משלם מכס?

בכל אחת ממדינות העולם נגבים מהאזרחים מסים שונים (מס הכנסה, ביטוח לאומי, ארנונה ועוד) המכס הוא מס המוטל על יבואנים המבקשים להכניס לארץ סחורה מחוצה לה ולשחרר אותה במכס.

מעבר לתפקידו להעשיר את קופת המדינה, מטרת המכס לצמצם את יבוא הסחורות ממדינות אחרות (מי רוצה לשלם מסים) ובדרך זו לעודד את השימוש בתוצרת המקומית. המכס מושת על כל מוצר או מוצרים שעלותם גבוהה מהסכום שנקבע בחוק, על ידי רשות המסים. הרשות היא זו שקובעת לא רק את גובה המס אלא גם על איזה סחורות יש לשלמו.

המסלולים לשחרור מכס בנתב"ג

כאמור, לא רק היבואנים הגדולים עוברים במכס. גם האזרח הפשוט ששב מהטיול ובמזוודותיו מיני פריטים שליקט להנאתו.

ביציאה מטרמינל השבים בשדה"ת בן גוריון ישנם שני מסלולים אדום וירוק. במסלולים אלה עוברים השבים מחול. בעצם המעבר במסלול הירוק, מצהירים השבים כי הרכישות שרכשו אינן עוברות את הסכום שנקבע בחוק – 200$.

מעבר במסלול האדום מהווה הצהרה על רכוש בגובה שמעל לסכום האמור, ויש לבצע שחרור ממכס, בהתאם לחוקים ולגובה המס שנדרש. גם כשעוברים במסלול הירוק, יכולים פקידי המכס לפנות ולערוך ביקורת במזוודותיכם והיה וטעיתם והבאתם סחורה בשווי הגבוה מ 200 הדולר, ובחרתם שלא להצהיר על כך, אתם עלולים להיקנס בקנסות גבוהים.

חבילה הגיעה

המכס מושת לא רק על יבואנים גדולים שייבוא הוא משלח ידם הקבוע, או על השבים מחו"ל, אלא גם על אזרחים שהזמינו דבר זה או אחר מחו"ל, או מקבלים חבילה מקרוביהם שמעבר לים.

דוד משה מארה"ב שלח לכם חבילה לכבוד החג. שמחים וטובי לב אתם מבקשים לקבלה לידיכם ואז אתם מגלים תגלית מרעישה, על מנת לקבל את המתנה עליכם לפתוח את ארנקכם ולהעשיר את קופת המדינה. 

לעתים מדובר בסכומים שעולים על שווי החבילה בארץ מוצאה, ולא מעטים הם המתייאשים שמחליטים לוותר על החבילה ותכולתה ולא לשלם את הסכום הנדרש.

עמילות מכס ויתרונותיה בשחרור מכס בנתב"ג

כפי שציינו עוד קודם ישנם חוקים ותקנות, צווים וסוגי סוגים של מכסים. 

קשה מאד לעקוב אחריהם אלא אם כן אתם בעלי מקצוע בתחום עמילות המכס. עמיל מכס ידע לבדוק בעבורכם אם גובה הסכום הנדרש אינו גבוה מידי. הוא יקבל לידיו את כל המסמכים הנדרשים וידע לשחרר עבורכם את החבילה במינימום המס הנדרש ובמקסימום יעילות ומהירות.

בכל שאלה והתייעצות בנושא שחרור מכס בנתב"ג עם צוות Active Forwarding המתמחה בעמילות מכס ושילוח בינלאומי, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן