ACTIVE
FORWARDING

ניהול תיק מוצר

כל מוצר ומוצר אותו אנו מבקשים לייבא ושחל עליו תקן כיוון שהוא בעל השפעה כזאת או אחרת (דוגמת בטיחות המשתמש, איכות הסביבה וכיוצא בכך) מוכרח לעמוד בסטנדרט מסוים של אישורים, בדיקות ותקנות.

כפועל יוצא מכך, כל מוצר החייב בתקן, מחייב את היבואן המבקש לייבא אותו, לנהל תיק מוצר.

חובת ניהול תיק מוצר

החל מ-2017, קבע המחוקק את חובת ניהול תיק המוצר כאשר החוק מונה באופן מדויק מה תיק המוצר צריך לכלול.

על היבואן לכלול בתיק המוצר את המק"טים, תמונות, מידות, אופן השימוש, הרכב החומרים וכל האישורים הנלווים דוגמת תקינה מסוימת או בדיקת מעבדה שנערכה עבור המוצר המיובא זאת לרבות תעודות ומסמכים הנדרשים לטובת שחרור המוצר והפצתו.

למעשה, על היבואן להחזיק בתיק מוצר הזמין עבור הגורמים הרלוונטיים אשר יכולים לבקש ולבחון את התיק בכל עת.

ניהול תיק מוצר על-ידי Active Forwarding

על-מנת שיבואנים יוכלו להבטיח עמידה בדרישות החוקיות והרגולטוריות, צוות אקטיב פורוורדינג מספק שירות מקיף ומלא לבנייתו וניהולו של תיק המוצר המיובא אשר יבטיח עמידה מלאה בתקנים.

אנו עורכים אצלנו את כל העותקים הנדרשים, וכן מבטיחים שתיק המוצר המקורי יהא שמור אצלכם.

חשוב לדעת כי יבואנים שאינם עומדים בתקנים הנדרשים לניהול תיק המוצר, יכולים לספוג קנסות וסנקציות שונות מטעם הרשויות. במקרה והמכס מבקש לבחון את תיק המוצר, הרי שהוא מעמיד לרשות היבואן 24 עד 48 שעות לכל היותר להציג את התיק. במידה והדבר איננו מתאפשר הרי שהוא עלול להוביל לנזקים משמעותיים ליבואן.

צוותינו עורכים עבורכם את כל הבדיקות הנדרשות, ומקימים עבורכם את תיק המוצר, תוך ניהולו ועדכונו בכל עת ובכל שינוי.

מהי חשיבותו של תיק המוצר?

האם מדובר בעוד צעד ביורוקרטי מטעם הרשויות? או שמא בהחלטה חשובה שמבטיחה את בטחון הצרכנים במדינת ישראל? על כך יכולות להיות תשובות לכאן ולשם, אך כן ניתן לומר כי בעזרתו של תיק המוצר, ניתן לשם הדוגמה לערוך ריקול עבור מוצרים שהתגלו כלא-תקינים.

תיק המוצר לשם הדוגמה, כולל בתוכו רשומה מלאה של כלל הלקוחות שרכשו את אותו המוצר המיובא. נניח לשם ההמחשה שייבאנו ברקסים בייבוא מסחרי שנמכרו לקהל הרחב. לאחר זמן מה, התגלתה בהם תקלה שעלולה לסכן חיי אדם. באמצעות תיק המוצר המונה את כלל הלקוחות שרכשו את המוצר, אנו יכולים לערוך ריקול מהיר.

כל כמה זמן המכס מבקשים לערוך בדיקה לתיק המוצר?

בדיוק כפי שאיננו יודעים מתי מס הכנסה יבקר בעסקנו ויבקש לבחון את כלל המסמכים הנדרשים, כך איננו יכולים לצפות מתי המכס יחליט לערוך לנו בדק משלו.

עם זאת, מדוע שנצטרך להיות דרוכים? כל שעלינו לעשות הוא להבטיח שתיק המוצר לייבוא יהא מסודר וזמין בכל עת.

המכס יכול לערוך בדיקה שנתית לעתים, תלוי בתחום המדובר, ולבקש להציג תיק מוצר, לרבות תעודות, נהלי בטיחות, תקנים, אישורים וכיוצא בזאת. יימצא שדבר מה בתיק המוצר חסר ולו סעיף אחד? הדבר מעמיד אותנו בפני סנקציות וקנסות.

לשם כך, אנו מבטיחים לשם את השקט הנפשי והידיעה כי צוות מקצועי ומיומן מנהל את התיק בכל עת, מעדכן אותו, ופועל על-פי כל התקנות והתחיקות הנדרשות במדינת ישראל.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן