מדריך יבוא בסיטונאות

מדריך יבוא בסיטונאות

היבוא הסיטונאי מתייחס לרכישת סחורות בכמויות גדולות מספקים שמחוץ למדינת האם, מתוך כוונה למכור את אותן הסחורות, בשוק המקומי, במחירים גבוהים יותר.

בניגוד ליבוא קמעונאי– כשצרכן יחד רוכש סחורה לשימוש אישי, היבוא הסיטונאי מיועד לקמעונאים, מפיצים ועסקים גדולים אחרים.

למרות שהמסחר האלקטרוני והדיגיטלי מקלים מאד על אפשרויות היבואנים ליצור קשר עם יצרנים בחו"ל, עדין נדרשות הבנות של המודל הביקוש בשוק, הדרישות הרגולטוריות, התנודות הפיננסיות, השינויים בתקנים והתקנות ועוד על מנת להבטיח את הצלחתו של היבוא הסיטונאי.

באופן כללי, תהליך הייבוא הסיטונאי, דורש מהיבואן:

  • הכרת השוק והביקוש לסחורה אותה הוא מבקש לייבא בהתאם לקטגוריות השונות
  • איתור וזיהוי ספקים מתאימים כדי להבטיח איכות ועמידה בתקנים המקומיים, הן של מדינת המוצא והן של מדינת האם.
  • יכולת ניהול משא ומתן על תנאים נוחים לשם הגדלת שולי הרווח בעת מכירת הסחורה המיובאת.
  • יבואנים חייבים להכיר ולהבין את שלל האתגרים הלוגיסטיים השונים העומדים בפניהם ובהם: חוקים, תקנות, שילוח, שחרור ממכס, אחסנה ועוד על מנת שיוכלו לספק את הסחורה המיובאת ליעדה – במועד.

הבנת השוק וקטגוריות הייבוא השונות​

אלה כוללים: זיהוי קטגורית הסחורה אותה מבקשים לייבא, חקר שווקים, חקר המתחרים, העדפות צרכנים, ערוצי מכירה מתאימים ואפשריים, תקנות המשפיעות על הקטגוריות השונות ואסטרטגיות תמחור, חישוב והוספת עלויות מע"מ לצורך התמחור.

חשוב לזכור ולדעת כי התקנות ותנאי השוק עשויים להשתנות ויש להיות ערים לכל שינוי בן המדיניות כ ובין במדיניות היצוא של ארץ המוצא.

תקנות חוקים וכללים​

חובה להישאר מעודכנים וערים לגבי החוקים והתקנות המשפיעים או עלולים להשפיע על ייבוא המוצר לישראל או על מכירת המוצר בישראל למשל חוקי הגנת הצרכן ודרישות תיוג.

ישנם לא מעט מוצרים להם נדרש רישיון יבוא. יש לבדוק ולוודא אם המוצר או חלק מהמוצרים אותם מבקשים לייבא נמצאים בקטגוריה זו ומי הו נותן האישור. (משרד החקלאות, הבריאות, הכלכלה וכו) על סחורה מיובאת לעמוד בתקנים הישראליים הנאכפים על ידי מכון התקנים ומוצרים מסוימים נדרשים לעמוד בבדיקה לצורך קבלת אישור.

תקנות המכס והתשלומים והאגרות משתנים בהתאם לקטגוריות המוצר וארצות המוצא. תיעוד הכולל הצהרת היבוא, חשבונית מסחרית, רשימת אריזה, שטר מטען/שטר אוויר וכל אישור נלווה נדרש בהתאם לקטגוריית המוצר המיובא.

סיווג המוצרים באמצעות מערכת קוד ה-HS הבינלאומית, מכיוון שזו תקבע תעריפים ותקנות. קביעת התנאים המסחריים הבינלאומיים בחוזים השונים כדי להגדיר את תחומי האחריות הקשורים למשלח ולמשלוח.

לוגיסטיקה, משלוח ואחסנה

מהי ההובלה המתאימה לסוג הסחורה, ימית או אווירית, כששיטת המשלוח נקבעת תמיד בהתאם לדחיפות, עלות ואופי הסחורה.

הקפדה על מיקום ואופן אחסנה התואמים את דרישות המוצר על פי כל הכללים והחוקים.

כדאי מאד לשקול ברצינות פניה לחברת שילוח בינלאומית אמינה אשר תוכל לסייע בכל התהליך ולחסוך אפשרויות של טעויות כשלים ועיכובים מיותרים.

אסטרטגיית שיווק ומכירות

שיתופי פעולה עם אנשי מכירות, סוכנים מיומנים ומפיצים מקומיים בעלי ניסיון בקטגוריית המוצרים המיובאת יכולים לתרום תרומה משמעותית להצלחת הפצת הסחורה ומכירתה.

כמו גם השתתפות בתערוכות וירידים שונים. שיתופי פעולה שכאלה יסייעו בקביעת ערוצי ההפצה השונים, בפיתוחן של תכניות שיווק מותאמות קהל, הפצת מוצרי קידום מכירות ועוד.

התייעצו איתנו

יבוא סחורות סיטונאיות לישראל דורש תכנון קפדני ועמידה בתקנות.

פנו עוד היום אלינו לאקטיב פורוורדינג, חברת שילוח בינלאומית אמינה, המעודכנת בכל התקנות ומקושרת עם גופים שונים בעולם. 

הצוות המסור שלנו יוכל לסייע לכם בכל התהליך ולחסוך אפשרויות של טעויות כשלים ועיכובים.

תוכן עניינים

התייעצו איתנו
יבואנים? יצואנים? הצוות של Active Forwarding כאן בשבילכם
אקטיב שילוח בע"מ מספקת מעטפת 360. הביורוקרטיה, הבדיקות המקדמיות, ההיערכות ועד להגעת הסחורה.
דילוג לתוכן