ACTIVE
FORWARDING

יבוא רהיטים מאיטליה

יבוא רהיטים מאיטליה

איטליה ידועה בטיב הריהוט המסוגנן והמעוצב שלה, המשלב טכניקות מסורתיות עם עיצוב מודרני.

הריהוט האיטלקי הוא שם נרדף לאיכות, יוקרתיות, אלגנטיות, ועיצוב מרשים, לא פלא אם כן שהריהוט האיטלקי נחשב למבוקש ויבוא רהיטים מאיטליה למתגמל. 

תקנות היבוא

לפני יבוא רהיטים מאיטליה לישראל, חיוני להכיר את תקנות היבוא בארץ הכוללות:

תעריפים ומכסים – מכסים שונים עשויים לחול על קטגוריות שונות של רהיטים. מומלץ להתייעץ עם רשות המסים או עמיל מכס בחברת שילוח בינלאומי, כדי לקבל את המידע העדכני ביותר על התעריפים, שכן הם יכולים להשתנות.

רישיון יבוא – לעיתים נדרשים אישורים מיוחדים ממשרד החקלאות ומהמשרד לאיכות הסביבה הנוגעים ליבוא רהיטים מעץ מלא וזאת על מנת להבטיח כי העץ עבר את הטיפולים הדרושים כדי למנוע הגעת מזיקים שונים כמו תולעי עץ וכו חשוב לוודא אם נדרשים אישורים כאלה. .

שחרור ממכס – כמו כל משלוח המגיע לישראל, תהליך שחרור הרהיטים המיובאים מאיטליה, מהמכס הוא שלב הכרחי על מנת להכניסם לארץ. כמו סחורות מיובאות אחרות, פריטי ריהוט כפופים לתקנות המכס ולבדיקות. הכרחי להכין ולהציג תיעוד מדויק ומקיף הכולל בין היתר: חשבוניות מפורטות על כל רהיט, מסמכי משלוח כמו שטר מטען, תעודות מקור כדי לוודא היכן יוצרו הרהיטים, (עשוי להשפיע על שיעורי המכס) ורישיונות או היתרים רלוונטיים (אם ישנם כאלה).הכנת התיעוד הנדרש מראש ובצורה מדויקת וזמינה, מקלה על תהליך השחרור מהמכס ומפחיתה את האפשרויות והסיכויים לעיכובים בלתי צפויים.

תקני איכות – תקני איכות הם היבט בסיסי של נהלי ההסדרה כאשר הרשויות מתקינות ואוכפות תקנות שונות כדי להבטיח שכל המוצרים עומדים במדדי בטיחות ואיכות שנקבעו. עמידה בתקנים אלו חיונית לא רק לשם מניעת עיכובים פוטנציאליים בשחרורם מהמכס, אלא גם כדי להגן על הצרכנים מפני מוצרים לא תקינים או מסוכנים. לכן, חשוב ליבואני הריהוט לטפח שיתופי פעולה עם יצרנים הידועים ככאלה ששומרים על תקני בקרת איכות קפדניים. על יצרנים אלה להחזיק באישורים הנדרשים המעידים על עמידתם בדרישות הבטיחות והאיכות המקומיות והבינלאומיות כאחד. 

מקורות ריהוט - איתור ובחירת ספק ליבוא רהיטים מאיטליה

על מנת לעמוד בכל התקנים והתקנות, ולהיות בטוחים כי מייבאים מאיטליה ריהוט איכותי, חשוב מאד לאתר ספקים בעלי מוניטין. איטליה משופעת ביצרני רהיטים טובים ובעלי מוניטין טוב. חשוב מאד לקחת בחשבון גורמים כמו איכות המוצר, ניסיון בייצוא ויכולת לעמוד בתקנים ודרישות התיוג הישראליות.

לשם איתור ובחירת ספק רצוי לעשות את הצעדים הבאים:

  • תערוכות – השתתפות באירועים כמו יריד הרהיטים במילאנו יכולה לספק תובנות על התעשייה ולאפשר מפגשים ישירים עם היצרנים..
  • מוניטין – אל תהססו לעבור על אתרים של יצרני רהיטים, להשתמש בכרטיסי הביקור שאספתם בתערוכות ועשו חקר מוניטין אודות היצרנים. ביקורות, המלצות ומשוב לקוחות יתנו לכם מושג טוב למדי. חשוב ליצור קשר עם יצרנים מבוססים הידועים באיכותם ובאמינותם. 
  • חקר – שימוש במשאבים כמו אתר סוכנות הסחר האיטלקית  כדי למצוא ספקי ריהוט מאומתים. או ארגונים כגון Federlegno Arredo יכולים לספק קשרים חשובים בתעשייה. מוסיפים ערך באיתור ובחירת ספק.
  • לוגיסטיקת שילוח – לבחון את טיב היכולות הלוגיסטיות של אותו הספק, על-מנת שנוכל להבטיח אספקה תקינה ותדירה בהתאם לצורכנו.

מה זה בכלל לוגיסטיקת שילוח?

לוגיסטיקת שילוח ראויה שמה לה למטרה להבטיח שסחורות מיובאות יגיעו ליעדן בבטחה, בזמן תוך מזעור עלויות ועמידה בכל תקנות הסחר הבינלאומיות ודרישות המכס הרלוונטיות. לוגיסטיקת שילוח מתייחסת לתהליך של תכנון, יישום ובקרה של תנועה יעילה של סחורות מארץ המוצא למדינת היעד ומקיפה את כל השלבים הכרוכים בהובלה בין לאומית של מוצרים שונים ומגוונים, מרגע עזיבתם את הספק המקורי עד לזמן הגעתם לרשות היבואן. לוגיסטיקת שילוח כוללת: 

בחירת אופן השילוח ים, אוויר, יבשת, בחירת ספק, תכנון המסלול היעיל, אריזה ומכולות הכנת התיעוד הנדרש, מעקב אחר משלוחים, הליכי שחרור מהמכס אחסנה (אם נדרשת) ניהול העברת והגעת המשלוח ליעדו הסופי

הבנה וניהול לוגיסטיקת המשלוחים חיונית לשמירה על שרשרת אספקה חלקה ושליטה בעלויות עד הגעת הסחורה ליעדה. לכן, בהתחשב בעובדה כי לעתים עלול היבוא להיות מסורבל, כדאי מאד ליצור קשר עם משלח טוב ואמין, שידע לתאם את שיטות המשלוח, הביטוח והשחרור ממכס, השיטות הטובות והנכונות ביותר לאריזה ועוד.

שיטות משלוח לצורך יבוא רהיטים מאיטליה

1. הובלה ימית

האפשרות המשתלמת ביותר עבור משלוחים גדולים, אך זמן הגעת הסחורה ליעדה עלול להימשך שבועות. 

הרהיטים נשלחים בדרך כלל במכולות, וחיוני לבחור בחברת שילוח מוכרת המתמחה בטיפול בסחורות כבדות.

למידע נוסף בנושא >>>

2. הובלה אווירית

יקרה יותר אך במקרים של כמויות קטנות של ריהוט יוקרתי עשויה להיות הבחירה האידיאלית מאחר והובלה אווירית מציעה משלוח מהיר יותר. 

למידע נוסף בנושא >>>

התייעצו איתנו

המפתח ליבוא רהיטים מאיטליה טמון במחקר מעמיק ובתכנון אסטרטגי. 

עם הגישה הנכונה הכוללת תכנון קפדני, תשומת לב לפרטים רגולטוריים, אסטרטגיות עסקיות יעילות והבנה של כל היבטי תהליך הייבוא, יבוא ריהוט איטלקי יכול להיות חוויה עסקית רווחית ומתגמלת.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, אנו ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לרשותכם, ולספק מעטפת מקצועית.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן