ACTIVE
FORWARDING

יבוא מסחרי בכמויות קטנות לישראל

יבוא מסחרי בכמויות קטנות לישראל

יבוא סחורות לישראל עשוי להוות אופציה אטרקטיבית עבור עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להרחיב את טווח השוק שלהם.

למרות האטרקטיביות המובנת, זו אופציה רוויית אתגרים ומכשלות. היבוא המסחרי בכמויות קטנות לישראל – לצורך מכירה או סחר בכמויות מוגבלות, הוא תהליך מורכב, שעיקר מורכבותו נובעת משלל חוקים ותקנות של משרדי הממשלה השונים ובניהם: משרדי הבריאות, החקלאות, המסחר והתעשייה וכמובן לא נשכח את משרד האוצר אגף המכס. 

הניווט במבוך התקנות והחוקים סביב יבוא מסחרי בכמויות קטנות – יכול להיות מאתגר, והקפדה על כל התקנות והחוקים הכרחית על מנת להוציא אל הפועל את היבוא. 

תקנות וחוקים

כאמור, בבואנו לעסוק ביבוא מסחרי לישראל אנחנו מחויבים לפעול על פי שלל תקנות היבוא – על מנת להימנע מתקלות או בעיות משפטיות. 

בישראל קיימים אי אילו חוקי יבוא ספציפיים שמטרתם הגנה על התעשייה המקומית. לצד חוקי יבוא אלה מתייצבים בסך חוקים ותקנות העוסקים ב:

מכס ומיסים

ישראל מטילה מכסים ומסים על רוב הטובין המיובאים. התעריפים משתנים בהתאם לסוג המוצר וערכו.

המסים השונים, ובראשם המכס, משפיעים משמעותית על עלויות הסחורה המיובאת. רשויות המכס מפקחות על יבוא הסחורות ואוכפות מכסים על מוצרים הנכנסים לארץ. לכל מוצר מוקצה קוד מכס ספציפי, הקובע את שיעור המכס.

כל יבואן חייב להיות מודע לשלל המסים החלים על הסחורה על מנת לדייק בחישוב עלויות המוצרים. במקרים בהם ישנה תקלה או טעות שכתוצאה ממנה נוצרת אי עמידה בהתחייבויות הכספיות הללו, עלולות להיווצר שלל תקלות כמו עיכוב בשחרור מהמכס, קנסות ואפילו העמדה לדין.

רישיונות יבוא

בעיקרון, על פי החוק הכללי והיבש, רשאי כל אדם לייבא ללא רישיון יבואן או אישור יבוא. ואחרי שהצהרנו את ההצהרה המפוצצת הזו, עלינו להדגיש כי קטגוריות מסוימות של סחורות דורשות רישיונות יבוא מיוחדים.

כלומר, חלק מהמוצרים המיובאים דווקא כן מחייבים רישום יבואן ורישיון יבוא, לשם פיקוח על איכות המוצרים ושמירה על שלום הציבור ובריאותו. למשל:

כל המוצרים המיובאים, ללא יוצא מן הכלל, חייבים לעמוד בתקני הבטיחות הישראליים, ועמידה בתקנות שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי היא חובה. בין התקנים ניתן למצוא: דרישות תיוג ספציפיות, אישורי בטיחות ועוד. 

חשוב לדעת כי ישנם מוצרים עליהם חל איסור מוחלט ביבוא לישראל ובהם ניתן למצוא: מוצרים חקלאיים מסוימים, כלי נשק וסוגים מסוימים של כימיקלים. היכרות עם ההגבלות, החוקים, התקנות והדרישות חיונית!

תיעוד

זמינות וגישה למבחר סחורות

בעת הכנסת סחורה לישראל על היבואנים לספק תיעוד מפורט – גם כשמדובר בכמויות סחורה קטנות. לתיעוד יש חשיבות משמעותית בשחרור מהמכס ולעמידה בתקנות היבוא הישראלי. התיעוד כולל: 

  1. חשבונית מסחרית – ובה הפירוט הבא: שמם וכתובתם של המוכר והקונה, תיאור ברור של כל פריט, הכמות מכל פריט, מחיר יחידה וערך כולל, המטבע בו נעשתה העסקה ותנאי המכירה
  2. רשימת אריזה – עם הפירוט הבא: פירוט המלאי הכולל של המשלוח, מספר החבילות, משקלה ומידותיה של כל חבילה, אופן אריזת הסחורה (משטח, קופסאות, ארגזים וכו')
  3. תעודת מקור – אימות מדינת היצוא והייצור. חשוב לשם קביעת זכאות לתעריפי מכס מועדפים במסגרת הסכמי סחר חופשי והבטחת עמידה בכל מגבלות היבוא הספציפיות
  4. שטר מטען או שטר מטען אווירי – המשמש כחוזה בין השולח למוביל.
  5. אישורים ספציפיים – בהתאם לאופי הסחורה במקרים בהם נדרשים אישורים נוספים.
  6. הזמנת רכש – אמנם הזמנת הרכש לא תמיד נדרשת ואיננה תמיד בגדר חובה, אך כשכוללים את הזמנת הרכש בשלל מסמכי התיעוד היא מסייעת באימות פרטי העסקה ותורמת לאמינות.

תיוג

מוצרים רבים חייבים להיות בעלי תוויות בעברית ולעמוד בתקני אריזה ספציפיים. על התוויות צריך לציין:

שם המוצר, שם היצרן וכתובתו, שם היבואן וכתובתו, תכולת האריזה המדויקת, מרכיבי הסחורה וארץ המוצא.

ביבוא, חשוב לוודא שכל התיעוד מלא ומדויק גם אם המשלוח נראה קטן. תיעוד שאיננו שלם או לא מדויק עלול להוביל לעיכובים, לעלויות נוספות, או אפילו לדחיית המשלוח. חברות שילוח בינלאומיות, הבקיאות בהליכי היבוא הישראלי. יכולות לעזור להבטיח שכל התיעוד הדרוש מוכן ומוגש בצורה נכונה. 

יתרונות השימוש בחברת שילוח

לאור מורכבותן של הדרישות יבואנים רבים משתמשים בשירותיהם הטובים של חברות השילוח הבינלאומי. לצורך הקלה משמעותית על שלל מורכבויות היבוא. בין היתרונות המשמעותיים תוכלו למצוא:

  • מומחיות בשחרור ממכס – לחברות שילוח בינלאומי יש מומחיות בתקנות ונהלי מכס, עובדה המקלה על שחרור סחורות מהמכס ביעילות.
  • מומחיות בהובלת סחורות מארץ לארץ ובמתן שירותי שילוח אמינים ומאובטחים לעסקים. תוך עמידה בזמנים.
  • הובלה יעילה – לחברות השילוח פתרונות הובלה משתלמים לעסקים המייבאים סחורה בכמויות קטנות. בזכות אופטימיזציה של נתיבי המשלוח, הן מסייעות בהפחתת עלויות ההובלה. לחברות השילוח קשרים ענפים ושותפויות המאפשרות הובלה יעילה תוך הבטחת אספקה בזמן.

לסיכום

יבוא מסחרי בכמויות קטנות לישראל מחייב את היבואן בהקפדה על שלל תקנות וחוקים הנוגעים לתחום הסחר הבינלאומי.

הכרת והקפדה על תקנות היבוא ועמידה בחוקים עלולים להוות אתגר לא קטן. כאן עם Active Forwarding חברת שילוח בינלאומי המספקת ליבואנים את התמיכה הראויה ואת הביטחון, תוכלו ליהנות משירותי שילוח אמינים, מומחיות בשחרור ממכס ויצירת פתרונות הובלה חסכוניים שייעלו את תהליך הייבוא תוך הפחתת סיכונים פוטנציאליים.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן