ייבוא אישי מארצות הברית

ייבוא אישי מארצות הברית

מהו יבוא אישי?

החוק מגדיר יבוא אישי כייבוא ממדינות זרות, של פריטים או מוצרים כגון חפצים אישיים, מוצרים מסחריים ועוד, על ידי אדם יחיד לשימוש אישי. עם השנים הלכו הגבולות והפכו מטושטשים יותר ויותר והגישה למגוון אינסופי של פריטים מפריטים שונים מרחבי העולם, הפכה להיות קלה הרבה יותר. 

ליבוא האישי יכולות להיות סיבות רבות ובהן:

  • עלות מופחתת של אותם מוצרים כשהם נקנים משווקים בעלי שערי מטבע זולים או עלויות יצור נמוכות.
  • מוצרים שאינם זמינים בארץ.
  • איכות – כאשר פריטים, או סחורות מיוצרים במפעל בארץ זרה הידוע באיכויות היצור שלו.

ככל שהשילוח והמסחר הבינלאומיים גדלים ומתפתחים, כך הולכת וגוברת המגמה לייבא מגוון מוצרים רחב, בעלויות נמוכות מארצות הברית. הכרת רזי היבוא על שפע מסמכיו, מסיו והדרכים המובילות את המוצר הסופי עד פתח דלתכם, חיונית – על מנת להבטיח הצלחה. 

במאמר שלפניכם ננסה להאיר עבורכם את הדרך ליבוא אישי מארצות הברית.

הכרה ראשונית

חשוב מאד שכל התיעוד (הניירת) כולל: שם המוצרים, תיאור המוצרים (כולל ברקוד ומספרים קטלוגים), הכמות המיובאת, ערכם וארץ המוצא, חשבוניות (כולל של ההובלות, ביטוחים ועוד), תוויות משלוח ואישורי יבוא.

כל אלה יופיעו בפירוט מוקפד ומפורט על מנת למנוע עיכובים, תקלות או חלילה דחייה במכס.

חשוב לזכור ולדעת כי קביעת ערך המכס שיש לשלם נקבעת על פי עלות המוצרים, הביטוח, ההובלה ועוד. 

הקפדה על מילוי על הפרטים תקל עליכם מאד בשלב השחרור מהמכס.

חישוב עלויות ומכסים

קחו בחשבון שתמיד עלולות להיות הוצאות נוספות נלוות בעת יבוא אישי של סחורה לישראל.

השתמשו במחשבוני מכס או אפילו טוב ובטוח יותר, היעזרו בשירותיו של עמיל מכס בעל ידע וקשרים שיוכל להוליך אתכם בבטחה אל הארץ הבטוחה.

דרכי הובלה וסוג מטען

ייבוא אישי מארצות הברית לישראל ניתן לייבא רק בדרך הים והאוויר כמובן.

השאלה שצריכה להישאל היא במה נבחר; ישנם סוגי מטען שונים ועל פי סוג המטען ומאפייניו, נבחר את אופן ההובלה. 

ישנם מטענים אותם ניתן להעביר בשתי הדרכים ואז נשקלים העלות לעומת התועלת, זמני ההגעה ועוד.

ישנם מטענים כבדים במיוחד, או כאלה הדורשים תנאי אחסון מיוחדים, אותם ניתן יהיה להעביר רק דרך הים.

הפריטים אותם ניתן לייבא ביבוא אישי מארה"ב לארץ

  • פריטי לבוש ואקססוריז – חשוב לשים לב לכמויות מאחר וכמויות גדולות מידי עלולות לעורר תהיות וחקירות שתעכבנה את השחרור מהמכס. לקריאה מורחבת בנושא יבוא בגדים
  • אלקטרוניקה וגאדג'טים – חשוב להיות ערים לכך שישנם פריטים מסוימים להם נדרש אישור מיוחד. וודאו את הדרישות הללו לפני שאתם שולחים אותם או מייבאים אותם לארץ
  • מוצרי טיפוח – קוסמטיקה וטואלטיקה מותרים בדרך כלל, אבל שוב חשוב לבדוק אם ברשימת הרכיבים שלהם לא נמצאים מרכיבים מוגבלים/אסורים/ או כאלה הדורשים אישורים מיוחדים.

שיטת משלוח ותהליך שחרור מהמכס

לפני שאתם מחליטים לייבא מוצרים ביבוא אישי מארצות הברית (או מכל מדינה זרה אחרת) חשוב לבחור את שיטת המשלוח תוך שאתם מחשבים עלות, מהירות ואמינות כדי שיקל עליכם לקבוע את התאמתה לצרכים שלכם.

צרו קשר טוב עם עמילי מכס, הקפידו להיות אתם בקשר הדוק והקפידו לתת תשובה מיידית, בין אם בשיחה ובין אם בהעברת תיעוד נוסף הנדרש במהירות. 

פניה והתקשרות עם חברת שילוח בינלאומי תקל עליכם את כל התהליכים כולם. בחברות שילוח בינלאומי עובדים אנשי מקצוע שכבר מכירים את כל התקנות החוקים והמסמכים הנדרשים לשם יבוא חלק ונטול עיכובים. 

חברות שילוח בינלאומיות גם עובדות על פי רוב עם חברת עמילי מכס עובדה שתקל על היבוא ועל השחרור המהיר מהמכס. 

סיכום יבוא אישי מארה"ב

היבוא האישי מאפשר לכם להגיע למגוון כמעט אינסופי של מוצרים ופריטים לשימוש אישי. כשאתם מצוידים בידע אודות הליכי היבוא האישי, החוקים והתקנות ואופן ההובלה היבשתית, ימית והאווירית, תוכלו לקבל החלטות מושכלות ולהחליט מה לייבא ביבוא האישי ומאיפה.

גם עם הכרת כל התהליכים וכל הטפסים, הדרך המהירה, הקלה והנוחה ביותר לייבוא אישי או מסחרי, היא התקשרות עם חברת שילוח בינלאומי אמינה שתלווה אתכם לאורך הדרך כולה.

מעוניינים לייבא מארה"ב ולא יודעים מהיכן להתחיל? בכל שאלה והתייעצות, אנו ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לשירותכם. צרו עמנו קשר טלפוני, השאירו פניה או כתבו לנו בוואטסאפ.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן