הדרכים והאמצעים לשליחת חפצים אישיים לחו"ל

הדרכים והאמצעים לשליחת חפצים אישיים לחו"ל

למשלוח חפצים אישיים לחול עשויות להיות סיבות רבות ובהן: מעבר דירה, רצון להעביר מתנה לקרובי משפחה או חברים ועוד, כשהמשותף לכולם הוא שהחפצים האישיים אמורים לעזוב את ארץ המוצא ולמצוא את דרכם אל מעבר לים.

עלינו לקחת בחשבון כי המושג "חפצים אישיים" הוא מושג נרחב למדי ועשוי לכלול בתוכו מגוון עצום של פריטים ובהם:- ביגוד, תכשיטים, ספרים, מסמכים נוסטלגיים ועוד.

מהם חפצים אישיים

בכל הקשור לשילוח בינלאומי, המושג "חפצים אישיים" מתייחס לפריטים בבעלות ובשימוש של אדם -המועברים לחו"ל. בדרך כלל יכללו בתחום חפצים כמו: ביגוד, כלי בית, ספרים ושאר חפצים המשמשים את האדם ביומיום. כלומר – תכולת דירה אף היא נחשבת לתחום משלוח חפצים אישיים.

על מנת לוודא כי המשלוח שלכם אכן משויך להגדרה "חפצים אישיים",  וכדי לעמוד כנדרש בכל תקנות המכס, עליכם להקפיד על כל הדרישות ובהן אופי האריזה, ההצהרה על תכולתה ועוד. אין ספק כי חברה טובה או עמיל מכס אמין, המנוסים בשילוח בינלאומי יכולים להקל משמעותית על משלוח חפצים אישיים לחו"ל, תוך אבטחה שהתהליך יהיה חלק וחוקי.

כדי להבטיח משלוח בטוח של חפצים אישיים לחו"ל, הכרחי לדעת: מהי האריזה הנכונה כדי להגן על פריטים במהלך ההובלה, אופן ההכרזה על תכולת החבילה כדי לעמוד בתקנות המכס, אפשרויות הביטוח עבור המשלוח ועוד.

דרכי השילוח של חפצים לחו"ל

שירותי הדואר

אופציה מסורתית וחסכונית למשלוח חבילות קטנות עד בינוניות בלבד. 

כלומר, שירותי הדואר אינם יכולים לעמוד למשל במשלוח תכולת דירה. גם מבחינת זמני משלוח ומעקב משלוחים לדואר ישנן מגבלות.

שירותי שליחים

כמו שירותי הדואר, רק במידות גדולות יותר ועלויות ומהירות גבוהים יותר. כלומר, אתם יכולים בהתאם לחוקים והכללים של משלוח חפצים לחו"ל, להשתמש בשירותי שליחים, אך גם הם לא יכולים לספק לכם את אפשרות העברת תכולת דירה.

חברות שילוח בינלאומיות הובלה ימית ואווירית

שימו לב לכמה פרטים אתם נדרשים לשם הובלת דירה או כמות גדולה של חפצים אישיים אל מעבר לים:

אריזה נכונה, איש קשר להתנהלות בינלאומית, הובלה פנים ארצית, לוגיסטיקה של הובלה בחו"ל, אפשרויות אחסנה, רישום נכון העומד בתנאי המכס, בחירת סוג השילוח, ביטוחים שונים ועוד כהנא וכהנא.

חברות השילוח הבינלאומי הן האופציה הטובה ביותר למשלוח חפצים אישיים לחו"ל – כשמדובר על כמויות ומשקלים, כגון תכולת דירה. חברות השילוח הבינלאומיות מעניקות שירותים מקיפים הן לפרטיים והן לעסקים. מעצם תפקידן הן בעלות קשרים רחבי היקף ברחבי העולם – דבר המבטיח אספקה אמינה, יעילה וכזו שעומדת בכל תנאי החוק, של חפצים אישיים.

לסיכום

ישנם אתגרים ושיקולים רבים בכל הקשור למשלוח חפצים אישיים לחו"ל, שחובה להיות מודע לקיומם. תקנות המכס והיבוא שמשתנות בין המדינות, פריטים שעשויים/עלולים להיות מוגבלים או אסורים ביבוא.

תנאי אריזה, שיקולי זמן ומגבלות עלויות, ביצוע נהלים והצהרות, כל אלה חייבים להילקח בחשבון. בסופו של יום, על מנת להיות בטוחים שהחפצים האישיים שלכם יגיעו בבטחה ליעדם, כדאי לפנות לחברת שילוח בינלאומית מקצועית שתלווה אתכם בכל אחד מהשלבים, באמינות ובמקצועיות.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן