מתי משתמשים בשירותי עמילות מכס?

מתי משתמשים בשירותי עמילות מכס?

כאשר מדברים על ייבוא סחורות לארץ, אין זה כלל משנה אם מדובר בעסקים קטנים או גדולים; מדובר בתהליך מורכב של מעבר סחורות בין מדינות. 

משמעות הדבר כאשר סחורה יוצאת ממדינה אחת ונכנסת לאחרת, היא שהדבר כרוך במעבר במכס. 

במקרים אלו, גם הוותיקים בתחום הייבוא אינם מעוניינים להתמהמה עם הביורוקרטיה המורכבת שכוללת לא מעט מסמכים ובכלל – התעסקות לא קטנה כלל וכלל.

בדיוק כאן נכנס לתמונה השירות העונה לשם עמילות מכס. הוא נכון הן עבור יבואנים מיומנים, וכל שכן עבור מי שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

אז מה זה בעצם עמילות מכס?

עמילות מכס היא שירות שניתן על-ידי סוכנים מורשים ומוסמכים, המכונים עמילי מכס.

מטרתו של עמיל המכס היא לייצג את היבואנים או היצואנים מול רשויות המכס. להוות מעין גורם שכזה שבקיא בכל הנדרש, ושיכול להיערך מבעוד מועד כך שהסחורות יצאו מן המכס באופן מהיר וחלק (הן לתוך הארץ והן מחוצה לה).

תפקידם של עמילי מכס משתנה מפרויקט לפרויקט, אך אם נפשט זאת, הרי שמטרתו היא לסייע בהליך הפורמלי של שחרור הסחורה מן המכס ולוודא שהסחורה עומדת בכל הדרישות החוקיות, כולל תשלום מיסי מכס, בדיקות ואישורים נדרשים.

מתי משתמשים בשירותי עמילות מכס?

איננו מנסים למכור את השירות, ובאמת ובתמים שזוהי התשובה הכנה: תמיד. מומלץ תמיד להיעזר בשירותיהם של עמילי מכס שכן אם סחורה איננה עומדת בתקנות או מסיבה כזאת או אחרת 'נתקעת' במכס; הרי שמדובר בכאב ראש לא קטן, וכל שכן בנזק כלכלי.

בואו גם נתייחס למקרים פרטניים יותר:

1. יבוא סחורות בכמויות גדולות

אם אתם יבואנים שמייבאים סחורה בכמויות מסחריות, הרי שמעבר הסחורה במכס וודאי לא יפסח מעליכם.

תהליך שחרור הסחורות מן המכס כולל לא מעט ניירת, מיסים ואישורים.

מטרתם של עמילי מכס היא כפולה:

  • להיערך מבעוד מועד עם כל ההכנות הנדרשות על מנת שהסחורה תשוחרר בהקדם האפשרי
  • להכיר את כל ההליכים הנדרשים בעת הגעת הסחורה, זאת כדי לסייע לכם לעבור אותם בצורה חלקה ומהירה יותר.

במילים אחרות: מטרתנו היא לשחרר את הסחורה בהקדם. ככל שהתהליך יעבור בצורה חלקה יותר, כך משמעות הדבר שעשינו את עבודתנו נאמנה.

2. יבוא סחורות בעלות רגולציה מיוחדת

ישנן סחורות המחייבות עמידה בתקנים מיוחדים או בקבלת אישורים נוספים – כמו מוצרים רפואיים, כימיקלים וחומרים מסוכנים, מזון ועוד. 

כעמילי מכס אין זה משנה מה מהות הסחורה ומה מיובא, אנו מוכרחים להכיר את הרגולציה ולהבין את התהליכים הספציפיים הנדרשים לסחורות מהסוג הזה.

היו ויהיו לנו מקרים בהם יפנו אלינו לקוחות שיבקשו לייבא דבר מה שלא עסקנו בו בעבר. מתפקידו של עמיל מכס מקצועי, לדעת כיצד לחקור את הנושא, ולהיערך בהתאם.

3. ליווי יצואנים / יבואנים חדשים

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הסחר הבינלאומי, אתם בוודאי תתקלו בהליכים לא מוכרים ובדרישות חוקיות מורכבות.

מטרתנו היא לרכך את דריסת הרגל הראשונה שלכם בתחום; עמיל מכס מנוסה יוכל לסייע לכם להתמודד עם הדרישות האלה ולוודא שתעמדו בכל החוקים והתקנות הנדרשות.

למה לעבוד איתנו?

מעבר לחיסכון בזמן ובכאב ראש, ב-Active Forwarding אנו מספקים שירותי עמילות מכס המגלמים בתוכם מספר יתרונות חשובים:

  • מעטפת מלאה: לצד הליווי על-ידי עמיל מכס מקצועי שיוכל לחסוך לכם זמן בטיפול בהליכים המורכבים והארוכים, אנו מספקים גם שירותי שילוח בינלאומיים זאת כדי להבטיח לכם שירות מקיף ומלא.
  • עמידה בתקנות: אפשר לומר שאנחנו פריקים של ידע בתחום השילוח הבינלאומי ועמילות המכס. אנו לומדים כל הזמן ובכל פרויקט מפיקים נוהלי עבודה נוספים כך שתוכלו להיות שבעי רצון. ידע נרחב בכל התקנות הרלוונטיות, הוא בגדר חובה על-מנת שנוכל למלא את תפקידנו נאמנה.
  • חיסכון כספי (ובזמן): באמצעות טיפול נכון ומניעת טעויות, אנו יכולים לסייע לכם להימנע מקנסות מיותרים, כאבי ראש וגם בזמן. כל התהליכים אצלנו מתנהלים באופן ירוק, ללא מסמכים מודפסים. הכל נעשה דיגיטלית ומתבצע כאן ועכשיו.

מחפשים סוכני עמילות מכס? התייעצו איתנו

כפי שוודאי התרשמתם, שירותי עמילות מכס חיוניים לעסקים וליחידים המעורבים בייבוא או ייצוא סחורות. 

בין אם מדובר בסחורות בכמויות גדולות או במוצרים הדורשים רגולציה מיוחדת, מטרתנו לסייע לכם להבטיח שהכל יתבצע בצורה חלקה ויעילה, תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא, פנו אלינו ונשמח לסייע.

צוות Active Forwarding

תוכן עניינים

התייעצו איתנו
יבואנים? יצואנים? הצוות של Active Forwarding כאן בשבילכם
אקטיב שילוח בע"מ מספקת מעטפת 360. הביורוקרטיה, הבדיקות המקדמיות, ההיערכות ועד להגעת הסחורה.

מאמרים ומדריכים נוספים שעלו לאחרונה

דילוג לתוכן