ACTIVE
FORWARDING

מדריך יבוא מהודו

מדריך יבוא מהודו

אם בכוונכם להתחיל ולייבא סחורה מהודו לישראל, ישנם מספר דברים חשובים אותם עליכם לקחת בחשבון.

הבנת והכרת השוק – שיכלול ביצוע מחקרי שוק מעמיקים והתעדכנות בהסכמי סחר בינלאומיים, בחירת סוג המוצרים, מקורות (ספקים) – שיכלול הקמת ערוצי תקשורת חזקים עם ספקים מהימנים בהודו, הערכת עלויות משלוח, הכרת תקנות היבוא והמכס, בקרת איכות ועוד כהנא וכהנא גורמים, על מנת שניתן יהיה להבטיח את היבוא בצורה החלקה והטובה ביותר.

התייחסות רצינית וגישה מקצועית חיוניים, כמו גם הקפדה על התקנות והפרוטוקולים הדרושים.

הודו מציעה ליבואן הפוטנציאלי מגוון מוצרים מטקסטיל ועד טכנולוגיה, אך ייבוא הסחורות מהודו לישראל כרוך בניווט בין שלל תחומים פתלתלים משפטיים, לוגיסטיים ופיננסיים.

פניה אל חברה אמינה לעמילות מכס ושילוח בינלאומי תקל משמעותית על התהליך. כאן ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לרשותכם בכול נושא, ולספק מעטפת פתרונות מלאה ליבואנים.

הבנת השוק ובחירת המוצרים

הבנת השוק כוללת ניתוח העדפות צרכנים, דפוסי ביקוש וטעמים תרבותיים בשוק הישראלי. בחירת המוצרים הנכונים – דורשת מחקר קפדני של מגמות, תחרות ופערים אפשריים בשוק המקומי.

על היבואן להתחשב בגורמים כמו איכות, עמידה בתקנים ותקנות ישראליות מחיר ועוד. בחירת מוצר נכונה חייבת לקחת בשקלול הערכת לוגיסטיקה, עלויות משלוח ושולי רווח פוטנציאליים לצורך הבטחת מודל עסקי מוצלח, עמיד ואמין לאורך זמן.

הקטגוריות הפופולריות ליבוא מהודו

טקסטיל והלבשה

בקטגוריה זו ניתן למצוא מגוון רחב של פריטים הכוללים בגדים, בדים, טקסטיל לבית ובגדים מסורתיים כמו סארי צעיפים ועוד.

מדובר במוצרים העשויים, על פי רוב מחומר גלם מגוונים כגון: כותנה, משי וצמר. מוצרי הלבשה חייבים להיות מסומנים בהתאם לתקנות הישראליות ולהיבדק על ידי מכון התקנים של משרד הכלכלה. 

תכשיטים ועבודות יד

בקטגוריית התכשיטים ומלאכת היד המיובאים מהודו נכללים מגוון פריטים רחב ביותר כמו: 

  • תכשיטי זהב וכסף
  • עגילים בעבודת יד
  • שרשראות וצמידים
  • לצד פריטים לבית כמו עבודות חרס וגילופי עץ

תרופות

מוצרים פרמצבטיים המיובאים מהודו כוללים מגוון רחב של תרופות, רכיבים פרמצבטיים פעילים, ומוצרים ללא מרשם לטיפולים מתחומים שונים.

בדרך כלל עומדים מוצרים אלה בתקני האיכות והתקנות הבינלאומיים 

מוצרים חקלאיים

כוללים מגוון רחב של פריטים כמו תבלינים, תה, קפה, אורז, קטניות, זרעי שמן ופירות כמו מנגו ובננות.

הודו גם נחשבת ליצואנית גדולה של מזון מעובד, כולל חטיפים, רטבים וארוחות מוכנות לאכילה. 

מכונות וציוד

מגוון של מכונות וציוד, כולל מכונות טקסטיל, ציוד חקלאי, מכונות תעשייתיות, מכשירים מדויקים, מכונות חשמליות וסוגים שונים של משאבות ומדחסים.

מוצרים טכנולוגיים

מוצרים טכנולוגיים שונים ובהם פתרונות תוכנה, תרופות וציוד טלקומוניקציה.

אלה הן הרשויות העיקריות המפקחות על תהליך היבוא

רשות המסים בישראל – כפי שכולנו יודעים, הגורם הממשלתי האחראי על גביית מיסים ואכיפת חוקי המס בישראל. 

פועלת במסגרת משרד האוצר ומנהלת סוגים שונים של מיסוי, לרבות מס הכנסה, מע"מ, מכס ומיסי מקרקעין. בין יתר תפקידיה פועלת רשות המסים ליישום אמנות מס עם מדינות אחרות. 
 
משרד הבריאות ומשרד החקלאות. למשרדי הבריאות והחקלאות בישראל תפקידים בהסדרת היבוא, בעיקר של מזון ומוצרים חקלאיים. 
משרדים אלו פועלים יחד כדי להבטיח שמוצרים מיובאים עומדים בתקני הבטיחות והאיכות המחמירים של ישראל. משרד הבריאות: קובע ואוכף תקנות בריאות ליבוא, ובהן דרישות תיוג, תקני היגיינה ועוד, כשהוא מתמקד בבריאות הציבור. 

משרד החקלאות: מסדיר את יבוא בעלי חיים, צמחים, זרעים ומוצרים חקלאיים. שני המשרדים משתפים פעולה במדיניות היבוא, הבדיקות והאישורים.

כפי שניתן להבין, יש למשרדים אלו חשיבות רבה בייבוא מהודו לישראל.

תיעוד - מסמכים

יבוא סחורות מהודו לישראל כרוך בניווט ברשת המפותלת והמורכבת של תקנות, חוקים ודרישות משפטיות של הרשויות המפקחות על הליכי היבוא. כמו כן נדרש תיעוד, שיעמוד בתקנות של שתי המדינות. 

המסמכים העיקריים החיוניים לתהליך זה כוללים: 

  • חשבונית מסחרית – המפרטת את הפריטים המיובאים, כמויותיהם, מחיריהם ותנאי המכירה. חשבונית זו מהווה בסיס לשחרור מהמכס ומספקת את המידע הנדרש לצורך חישוב תעריפים ומסים.
  • רשימת האריזה – כוללת תיאור מדויק של תכולת המשלוח, כולל פרטי אריזה, מידות ומשקלים. לשם אימות המטען במהלך בדיקות המכס.
  • תעודת מקור – קובעת את מקור הסחורה, דבר שיכול להיות מכריע בעת קביעת שיעורי המכס תוך עמידה בהסכמי הסחר בין הודו לישראל.
  • שטר מטען – מסמך משפטי שהונפק על ידי המוביל המאשר את קבלת המטען, ומשתנה בהתאם לאמצעי התחבורה: הובלה אווירית או הובלה ימית – וכולל מידע חיוני למעקב.
    ישנן סחורות מסוימות עבורן יתכן ונדרשים יהיו מסמכים ותעודים נוספים כמו למשל מוצרים חקלאיים, מזונות ותרופות. ממשרדי הממשלה השונים, כמו משרד החקלאות, למוצרים חקלאיים או משרד הבריאות למוצרי מזון, כדי להבטיח עמידה בתקני הבריאות והבטיחות.
  • הצהרות מכס ורישיונות יבוא – הגשת מידע מפורט על הסחורה המיובאת למכס הישראלי הכולל: תמחור מוצרים, שימוש מיועד ודרישות רגולטוריות אחרות, בהתאם לאופי המוצר.
    כל אי התאמה, טעות או שגיאה בניירת המוגשת עלולה להוביל לעיכובים, להגדלת עלויות, או חלילה לדחיית הסחורה במכס. 

לוגיסטיקה ומשלוח

היבוא מהודו לישראל כרוך במספר שיטות לוגיסטיקה ואספקה, לבחירה בכל אחד מהם יש רשימת שיקולים משל עצמה: 

שילוח ימי – האפשרות הנפוצה והחסכונית ביותר למשלוחים. על פי רוב ההובלה הימית מהודו יוצאת מנמלים הודיים גדולים כמו מומבאי או צ'נאי ומגיעים לנמלים חיפה ואשדוד. ההובלה הימית אידיאלית לנפחים גדולים אך דורשת בדרך כלל 3-4 שבועות. למידע אודות שירותי שילוח ימי

שילוח אווירי – מהירה הרבה יותר תוך 3-7 ימים ומתאימה לסחורות בעלות ערך גבוה שישנה משמעות רבה לזמן הגעתן. מגיעות לשדה"ת בן גוריון. למידע אודות שירותי שילוח אווירי

שירותי שליחים והובלה מהירה – יעילה במיוחד עבור משלוחים קטנים או דוגמאות. שימוש המשלב בין מספר נתיבים (ים ואוויר או יבשה), עשויה לספק את האיזון הנדרש שבין עלות ומהירות. 

בכל המקרים יש לקחת בחשבון גורמים כמו: עלויות משלוח, זמני הובלה, הליכי שחרור ממכס ואופי הסחורה. 

חשוב גם לעבוד עם חברה אמינה לעמילות מכס ושילוח בינלאומי שמכירים את נתיב הסחר של הודו-ישראל ויכולים לנווט באתגרים אפשריים נוספים כמו עומס בנמל או תקנות מכס משתנות.

שירותי פתרונות ייבוא מהודו ליבואנים

בעת יבוא סחורות מהודו לישראל, חייבים לדעת איך ניתן לנווט במבוך הביורוקרטי של תקנות המכס, הרשויות הנוספות המפקחות על תהליכי היבוא והלוגיסטיקה.

אצלנו ב-Active Forwarding נוכל לייעל ולפשט את תהליך הייבוא, תוך מתן מעטפת פתרונות אישית ובזמינות מלאה מאנשי מקצוע בחברתנו.

מטרתנו היא להעניק ליבואנים מידע מקיף ומלא ולייצר תהליך ייבוא נוח הכולל בתוכו תובנות חשובות לגבי תעריפים, מכסים ופריטים אסורים, לסי להימנע מעיכובים יקרים, ולהבטיח את הגעת הסחורה עד ללקוח/ה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן