ACTIVE
FORWARDING

יבוא רכב מגרמניה

יבוא רכב מגרמניה

גרמניה ידועה בטיבם של מותגי הרכב שהיא מייצרת. הם זוכים לשבחים רבים ונחשבים לאמינים ביותר. לכן אין פלא שלרכבים הגרמניים יהיה תמיד ביקוש.

אך, למרות יחסי הסחר הטובים בין ישראל למדינות אירופה ייבוא כלי הרכב מצריך עמידה בכללים ובחוקים של הסכמי הסחר החופשי ובחוקים והכללים של הייבוא במדינת ישראל והייצוא מגרמניה. 

במאמר שלפניכם אנחנו מסבירים בקצרה איך מתבצע יבוא רכבים מגרמניה לישראל ומה צריך לדעת לפני שמייבאים רכב מגרמניה.

הסכמי סחר

לישראל הסכמי סחר חופשי עם האיחוד האירופאי ה- (FTA), שגרמניה היא חלק ממנו.

הסכמי סחר חופשי הם אמנות בינלאומיות שמטרתן קידום סחר בינלאומי תוך הסרת חסמים שונים לשם סחר נוח והעברה חלקה של סחורות או שירותים שונים בין המדינות החתומות על ההסכם. בין הסחורות שנסחרות בהתאם להסכם הזה ישנם גם כלי הרכב.

הסכם הסחר החופשי מפחית מכסים וחסמים נוספים שעלולים להיות מושתים על כלי הרכב המיובא ובתנאי שיעמדו בדרישות.

הדרישות לייבוא רכב מגרמניה

עמידה בחוקים, התקנים והתקנות הישראליים שכוללים תקני פליטות, דרישות בטיחות ותיעוד הדרוש לשחרור מהמכס. כל כלי הרכב המיובאים חייבים לעמוד בתקני הבטיחות הישראליים.

הם חייבים לקבל אישור טרם הגעתם לארץ. רכבים המיובאים ממדינות האיחוד האירופיים זכאים להקלות על בסיס ה-FTA.

אם כן, אלה הם הדברים הנדרשים:

  • מסמכים שונים ובהם: מסמכי הרישום המקוריים מגרמניה, תעודת התאמה לתקנים ישראליים, שלעיתים עלולים לדרוש שינויים או התקנות של ציוד ספציפי. רישיון יבוא מרשות המכס הישראלית – נדרש ליבוא כל כלי רכב. מידע על הרכב כגון: יצרן, דגם, שנה ומספר שלדה. אישורי התשלום השונים ובהם התשלום על הרכב (עשויים להשתנות בהתאם ליצרן, הדגם וכו') תשלום כל המיסים והמכסים הרלוונטיים (מס רכישה, מע"מ ועמלות נדרשות נוספות).
  • בדיקות רכב: כל רכב מיובא חייב לעבור בדיקות על מנת להבטיח את עמידתו בכל תקני הבטיחות.
  • רישום: רישום הרכב במשרד התחבורה וקבלת כל התיעוד הנדרש כולל לוחיות הזיהוי.

יש לקחת בחשבון עלויות נוספות כמו משלוח, תובלה, תעבורה, מיסים ומכסים ועוד.

לוגיסטיקה

תהליך יבוא הרכבים מגרמניה הוא ממושך ומורכב. רצוי מאד לעבוד עם חברה ועמיל מכס מקצועיים, שמכירים את התהליך על כל אופניו ואת כל התקנות והחוקים. חשוב שתדעו כי התקנות, הדרישות והנהלים עשויים או עלולים להשתנות עם הזמן.

חובה שיהיה ברשותכם המידע העדכני ביותר על תהליך היבוא, התיעוד והמיסוי. גם במקרה זה, אין ספק שיעילות חברות השילוח הבינלאומי ועמיל המכס יכולים להיות לכם לעזר רב. 

לסיכום

ליבוא רכב מגרמניה ישנם לא מעט יתרונות ובהם האפשרות לרכוש רכב מעולה במחיר משתלם, והאפשרות לבחור מבין דגמים ויצרנים אמינים שלא בהכרח זמינים בישראל.

חשוב מאד להבין ולדעת לפני ולפנים את כל הדרישות החוקיות הנדרשות לפני שפותחים בתהליך היבוא. 

בכל שאלה והתייעצות בנושא ייבוא רכב מגרמניה עם צוות Active Forwarding, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן