ACTIVE
FORWARDING

אישורים ותקנים

בסחר בינלאומי, ישנה חשיבות רבה לכך שהמוצרים המיובאים יעמדו בתקנים ובאישורים הנדרשים. 

מדובר בתהליך מתסכל שופע פרטים קטנים, טפסים וביורוקרטיה, הכולל בדיקות יסודיות כדי להבטיח עמידה בתקנות לאומיות ובינלאומיות. 

כדי להקל על היבואנים יצרנו ב-Active Forwarding שירותי בדיקות מקדמיות לאישורים ותקנים במטרה להבטיח תהליך ייבוא וייצוא תקין הפועל באופן חלק. 

כחברת שילוח בינלאומי אנו באקטיב שילוח בע"מ מספקים מגוון שירותים הנוגעים לתעודות ולתקנים לשם הבטחת עמידה בתקנות מקומיות ובינלאומיות, בין השירותים ניתן למצוא: שירותי שחרור ממכס תוך הבטחה שמוצג כל התיעוד הדרוש, עמידה בתקנים הישראליים. תעודת מקור המאשרת שהסחורה יוצרה במדינה מסוימת, תעודות בריאות ובטיחות מהרשויות הרלוונטיות ועוד. 

להלן נבקש להסביר בהרחבה על השירות החשוב עבור כל יבואן, והוא אימות תאימות לתקנים. דרך יעילה עבור היבואנים להבטיח כי המוצרים שהם מייבאים עומדים בתקנים המקומיים, שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי וגופים רגולטוריים אחרים.

תקנות, תקנים תיעוד וציות

עם התרחבות הסחר העולמי, מחמירות מפעם לפעם התקנות אותן מתקינות ומיישמות מדינות שונות מתוך מטרה להגן על הצרכנים, לשמור על איכות המוצר ולשמור על אינטרסים לאומיים. 

התקנות והתקנים מונפקים על ידי הרשויות המוכרות כאישורים, תעודות ושאר מיני מסמכים – בהם חייב היבואן להצטייד לפני הכנסת הסחורה למדינה. בין סוגי המסמכים והתעודות הנדרשים ניתן למצוא:

  1. תעודת איכות המצביעה על עמידתו של המוצר באמות המידה הנדרשות המאומתות באמצעות בדיקות.
  2. תעודת בטיחות המצביעה על בטיחות המוצרים לשימוש הצרכן (תרופות לדוגמא)
  3. אישורים סביבתיים המצביעים על עמידה בתקנים סביבתיים כמו פליטות, יעילות אנרגטית ועוד.

ושאר מיני מסמכים המצביעים על עמידה בתקנות הבינלאומיות והלאומיות.

הצגתם של מסמכים לא מספקים או לא תקינים עלולה להוביל לשלל תקלות כמו: עיכובים, דחית הסחורה במכס, קנסות ועוד. מדובר באתגר לא קטן, במיוחד לאור העובדה שהתקנות משתנות ומתייחסות לא אחת באופנים שונים לקטגוריות המוצרים השונים. 

בדיוק זה הזמן והמקום לפנות לשירות התעודות והתקנים המוצע על ידי חברת השילוח.

מהו תפקיד שירות תעודות ותקנים ומה הוא כולל?

בעיקרון, תפקיד הבטחת תאימות בסחר בינלאומי להיות המתווך – המסייע ליבואנים לעמוד במורכבות העמידה בתקנים ובאישורים הנלווים להם.

כחברת שילוח, עם שירות תעודות ותקנים, אקטיב פורוורדינג מעניקה הדרכה מקצועית לגבי התקנים הלאומיים והבינלאומיים הרלוונטיים למוצרים ספציפיים. 

באופן זה, מעניקה חברת השילוח ליבואנים, את הידע הנדרש כדי שיוכלו לקבוע אילו אישורים נחוצים להם לצורך עמידה בדרישות. אך אין זה השירות היחיד. בין השאר כולל השירות את הדברים הבאים:

בדיקה מדגמית

הבדיקה המדגמית של סחורה לפני יבוא חיונית וקריטית לשם הבטחת עמידה בתקנים וקבלת האישורים הדרושים. דגימות מייצגות ממשלוח עתידי נבחרות ומועברות לשלל בדיקות קפדניות במעבדות המוסמכות לכך. בדיקות אלה באות לבחון ולהעריך שלל היבטים שונים של המוצרים ובהם: בטיחות, איכות, עמידה בדרישות רגולטוריות ספציפיות.

בדיקות מדגמיות אלו לפני היבוא, מאפשרות זיהוי מוקדם של בעיות אפשריות עוד לפני הגעת הסחורה לארץ. כלומר, הבדיקה המדגמית לא רק מסייעת לעמידה בתקנים רגולטוריים אלא גם מפחיתה את הסיכון בדחיית הסחורה, עיכובים במכס או קנסות.

אימות

השירות המקיף מוודא שהמוצרים והתיעוד הנלווה להם עומדים בתקנים ובתקנות כולם.

לא אחת דורש התהליך סקירת אישורי יצרן, בדיקות מעבד, וסקירת גורמים נוספים שעשויים להיות מעורבים אחרים לשם הבטחת תאימות מוחלטת.

בדיקה

לעיתים נוצר צורך, לאחר השוואה מדויקת לתיעוד, בבדיקות מעשיות נוספות כדי לעמוד בדרישות התאימות.

השירות עשוי לערוך בדיקות שונות כגון: הערכות איכות, הערכות בטיחות ועוד כדי להבטיח שהמוצרים עומדים בתקנים טרם הגעתם לארץ. חוסך ליבואנים זמן ומשאבים ומונע בעיות פוטנציאליות.

עדכונים על שינויים רגולטוריים

מידי פעם חלים שינויים בתקנות ובחוקים החלים. חברות השילוח מעודכנות כל הזמן בכל ההתפתחויות הללו ויכולות לעדכן את היבואנים על מנת שיוכלו להמשיך ולפעול בשווקים הבינלאומיים בבטחה.

ניהול התיעוד

עבור יבואנים המייבאים מגוון שונה של מוצרים מספקים שונים, עלול ניהול התיעוד להיות משימה מאתגרת ואפילו מתישה. שירות תעודות ותקנים מסייע בניהול רישום עכשווי עקבי ומדויק של האישורים והמסמכים.

ניהול התיעוד בצורה נכונה מסייע בהפחתת הסיכונים בטעויות או שגיאות שנעשו בתום לב תוך הבטחה שכל התיעוד יהיה זמין בעת ביקורות שונות או שחרור מהמכס.

התייעצו איתנו

שילוב שירות תעודות ותקנים לשם הבטחת תאימות בסחר בינלאומי מספק יתרונות רבים ובהם: ייעול התהליכים, צמצום הסיכונים השונים שבקנסות, החזרות סחורה, עיכוב במכס ועוד.

העמידה בסטנדרטים הבינלאומיים פותחת לפני היבואנים את האפשרויות לחדור לשווקים חדשים, להגביר את פוטנציאל הצמיחה, לגוון את זרמי ההכנסה וכן – פשוט להבטיח שהתהליך יעבור בצורה חלקה וללא כל עיכוב.

בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו ב-Active Forwarding  נשמח לספק לכם מעטפת מקצועית מלאה. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן