עמיל מכס לרכב – מבוא לייבוא רכבים אישי

עמיל מכס לרכב - מבוא לייבוא רכבים אישי

על אף שיבוא אישי של רכבים נחשב לתהליך מורכב באופן יחסי, הרי שאין הדבר מרתיע, ורבים מייבאים את רכביהם מדי שנה ושנה באופן פרטני. 

אנו ב-Active Forwarding שמחים להציע שירותי שילוח בינלאומיים ועמילות מכס המלווים את היבואנים הפרטניים באופן אישי ועד לשחרור הרכב מן המכס.

אפיקי הייבוא הקיימים

אדם המבקש לייבא רכב באופן אישי, יכול לעשות זאת באמצעות שני אפיקים קיימים: 

  1. האחד דרך יבואן רכב מורשה, 
  2. והשני באמצעות ייבואו האישי של דגם רכב אשר איננו מיובא לישראל. 

באומרנו ייבוא רכב אישי, משמעות הדבר במילים אחרות תהיה לרוב ייבואם של רכבי יוקרה מסוימים ודגמים פרטניים אשר לא ניתן לייבאם באמצעות יבואן רכב מורשה.

התהליך הנדרש לייבוא רכבים אישי

על האדם המעוניין לייבא רכב באופן אישי, החובה להגיש בקשה לקבלת רישיון יבוא רכב. את הבקשה יש להגיש באופן מקוון באתרו של משרד התחבורה או לחילופין להיעזר בשירותינו במסגרתם נדאג להגיש את כל המסמכים הנדרשים עבורכם.

נוסף על כך, על המייבא את רכבו באופן אישי, לוודא כי הוא מחזיק ברישיון נהיגה ישראלי בדרגה המתאימה לסוג הרכב אותו הוא מעוניין לייבא ארצה.

המייבאים רכב באופן אישי מוכרחים לקחת בחשבון כי בעת שהם מתחילים בתהליך הייבוא, הרי שהם מוגבלים לייבואו של רכב אחד בשנה.

על-פי הנחיות משרד התחבורה, ניתן לייבא אך ורק רכב שאושר מטעמו של משרד התחבורה (ויש לבחון כי הוא אכן מצוין בהוראות הנוהל של המשרד), ורק אם עוד טרם עברו 24 שחודשים ממועד ייצורו.

שחרור הרכב מן המכס

שחרור מכונית בייבוא אישי מן המכס מצריכה שורה של מסמכים ותהליכים המתקיימים אל מול מכס ישראל.

על המייבא את רכבו באופן אישי להציג טופס הצהרת יבואן רכב בייבוא אישי, רישיון רכב, מסמכים המאמתים את אישור המכס של המדינה ממנה יובא הרכב, הצגת רישיון נהיגה בתוקף, חשבון מכר מקומי, חשבון מטען, שטר מטען, מסמכי ביטוח והובלה, וכן כתב מתן הרשאה לסוכן מכס.

החשיבות בשכירת שירותיו של עמיל מכס לרכב נובעת לא רק מן המורכבות הביורוקרטית הצפויה למייבאים (ושלעתים יכולה להערים קשיים הנובעים בעיקר מחוסר היכרות עם התחום), אלא גם מתקנות שונות אשר עלולות 'לתקוע' את הסחורה במכס ולהוביל להפסדים כלכליים קשים ולעוגמת נפש.

כך למשל, ישנן תקנות מקומיות בישראל הקובעות כי רכבים המיובאים ארצה מוכרחים לכלול מערכת ESP. 

כמו-כן, מודיפיקציה לרכב המשפיעה על משקלו או על מפרטים טכניים נוספים דוגמת סוג המנוע וכיוצא בזאת, היא אסורה על-פי חוק.

התייעצו עמנו

הגשת הבקשה ליבוא אישי של רכב מטעם משרד התחבורה, הינה הצעד הראשון בדרך לייבואו של הרכב בו אתם חפצים. לצד זאת, זהו צעד ראשון מבין מסע ארוך הטומן בחובו הליכים ביורוקרטיים סבוכים.

בחיפושכם אחר חברת שילוח בינלאומי המתמחה בייבוא רכבים אישי, אנו ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

הצוות המקצועי מיומן בכל אפיקי השילוח, ומלווה את התהליך ממדינת המוצא ועד להגעת המטען אל היעד, זאת לרבות שחרורו מן המכס וסיומו המלא של כלל התהליך.

למידע נוסף וקבלת פרטים, הינכם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני, לכתוב לנו בוואטסאפ או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן