מידע כללי על ייבוא מוצרי חקלאות

מידע כללי על ייבוא מוצרי חקלאות

ישראל היא מדינה קטנה עם משאבי קרקע חקלאית ההולכים וקטנים ומשאבי מים דלים. זו עובדה חד משמעית שאיננה ברת שינוי. 

למרות משאבי הקרקע הדלים – למגזר החקלאי בישראל ולשגשוגו תפקיד רב משמעות בהבטחת הביטחון התזונתי של תושבי הארץ הזו מחד ובתרומתו לכלכלת המדינה מאידך. לכן, יש להגן עליו ולתמוך בו ככל שניתן. ואחרי שאמרנו את כל אלה, התנאים האובייקטיביים, כמו שטחי עיבוד 

מוגבלים, תנאי אקלים ומחסור במשאבים נוספים, מאלצים את ישראל להסתמך גם על יבוא מוצרים חקלאיים לטובת הביטחון התזונתי, תחת כללים תקנות ודרישות שבין היתר נועדו להגן גם על החקלאים (המכס) פחות או יותר.

תקנות ייבוא מוצרי חקלאות לישראל

יבוא מוצרי חקלאות לישראל כפופים לשלל תקנות מחמירות, שמטרתן הבטחת בטיחות המזון והצרכן, תקנות אלה הן באחריותם של משרד החקלאות ופיתוח הכפר – השירותים להגנת הצומח ולביקורת ו משרד הבריאות שירות מזון ארצי – יחידה לפיקוח על מזון מיובא  הן מכסות היבטים שונים ובהם: 

שאריות חומרי הדברה, תוספי מזון ,מגבלות על שאריות מקסימליות למזהמים, הגנה על יצרנים מקומיים, עמידה בהסכמי סחר בינלאומיים, מניעת הכנסת מזיקים ומחלות שעלולים לפגוע בתוצרת המקומית ועוד. 

הן היבואנים והן מפיצי התוצרת החקלאית חייבים בשיתוף פעולה עם שני הגורמים שהוזכרו למעלה על מנת לעמוד בדרישות היבוא ולהבטיח את איכותם ובטיחותם של המוצרים המיובאים. 

התוצרת החקלאית המותרת ביבוא והחוקים והתקנות הנלווים אליהם מפורטים באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר.  בין הגופים הנוספים המעורבים במתן אישורי יבוא מוצרי חקלאות ניתן למצוא את:

 השירותים להגנת הצומח ולביקורת השירותים הווטרינריים ועוד.

חשוב מאד לעקוב ולהכיר את השינויים והתוספות שעוברים לפעמים על התקנות השונות ולפעול בהתאם.

קבלת אישורים ודרישות

כל מי שמבקש לייבא תוצרת חקלאית לישראל נדרש  לקבל היתריי יבוא ממשרד הכלכלה ורישיונות נוספים ושונים מהרשויות הרלוונטיות, עוד טרם הכנסת הסחורה החקלאית לארץ. ללא קבלתם של האישורים הנדרשים עלולים לאסור את הכנסתה לארץ, או לעכבה.

על יבואני מוצאי החקלאות לעמוד בדרישות התיעוד והתיוג, של רשויות המכס המשתנים בהתאם לסוג המוצר וארץ המוצא שלו, ולשם הבטחת התחרותיות של המוצרים בשוק הישראלי חייבים היבואנים לכלול את תחשיב העלויות הנוספות באסטרטגיות התמחור.

תהליך הייבוא

תהליך הייבוא מתבצע במספר שלבים, וחשוב להיערך לכל שלב מבעוד מועד תוך קבלת כל המידע והפרטים הנדרשים:

  • ספקים – היבואנים נדרשים לאתר וליצור קשרים עם ספקים ביכולים לעמוד בתקנים והחוקים של המדינה. מדובר בתהליך ארוך שדורש חקר שוק, עבודה עם סוכנים מקומיים ועוד. 
  • תובלה – לאחר שאותרו הספקים המתאימים יש למצוא את הדרכים המתאימות ביותר למשלוח המוצרים לארץ. הבחירה בכל אחת מן הדרכים, האוויר, הים או היבשה, תהיה בהתאם לגורמים כמו עלות, ואופי המוצרים המיובאים. על מנת להבטיח אספקה בטוחה של מוצרי החקלאות בזמן חיוני לעבוד מול ספקי לוגיסטיקה אמינים ומיומנים.
  • מכס – חשוב להכיר את כל התקנות והנהלים של המכס על מנת לספק את כל התיעוד הנדרש (חשבוניות, רשימות אריזה, תעודות מקור ועד).  עם הגעת התוצרת החקלאית לישראל היא תיבדק בקפידה, כשחלק מהמוצרים עשויים להיבדק גם על מנת לוודא את איכותם טרם יציאתם לשוק.

עבודה מול חברת שילוח בינלאומי אמינה, לה יש את כל הידע הנדרש, ואת הקשרים עם עמילי המכס המקצועיים יסיעו לשחרור הסחורה ללא עיכובים מיותרים.

ליווי מקצועי לייבוא מוצרי חקלאות עם Active Forwarding

יבוא תוצרת חקלאית לישראל מצריך תכנון קפדני, עמידה בתקנות והכרת החוקים, לצד הבנת הדינמיקה של השוק.

הקפדה על ההנחיות ועבודה מול ספקים ושותפים לוגיסטיים אמינים בארץ ובחוץ מאפשרת ייבוא תוצרת חקלאית לשוק הישראלי.

אנו ב-Active Forwading נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, ולספק מעטפת שירות מקצועית 360 מעלות בנושאי ייבוא וייצוא.

תוכן עניינים

התייעצו איתנו
יבואנים? יצואנים? הצוות של Active Forwarding כאן בשבילכם
אקטיב שילוח בע"מ מספקת מעטפת 360. הביורוקרטיה, הבדיקות המקדמיות, ההיערכות ועד להגעת הסחורה.
דילוג לתוכן