מדריך יבוא מכוניות אישי

מדריך יבוא מכוניות אישי

מכוניות מיובאות הם רכבים שהובאו לכאן ממדינה אחרת. כאשר אתם רוכשים רכב ביבוא אישי, אתם קונים בכוחות עצמכם רכב שיגיע לארץ, במקום להיעזר בשירותיו של היבואן המקורי.

יבוא רכב אישי לישראל עלול להיות מסובך אם לא מודעים לתקנות ולדרישות שנקבעו על ידי ממשלת ישראל. על מנת לייעל את התהליך ולהבטיח שהוא יעבור באופן חלק, מהיר ויעיל, חשוב להכיר ולהבין את החוקים והכללים הנוגעים לייבוא אישי של כלי רכב.

תקנות ודרישות

לממשלת ישראל יש תקנות ספציפיות לייבוא מכוניות אישיות לארץ. תקנות אלו נועדו להבטיח את הבטיחות והתאימות של כלי הרכב המובאים לישראל. קיימות דרישות חוקיות בהן חובה לעמוד בעת יבוא רכב אישי לישראל. בין הדרישות השונות ניתן למצוא: מפרטי רכב, תקני פליטה ותכונות בטיחות. יבואן שאינו מקפיד על הדרישות והתקנות עלול להיתקל בעיכובים רבים ואפילו לגרום לדחיית היבוא.

בעיקרון, על יבוא כלי רכב ומוצרי תעבורה אחראי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. יבוא אישי של כלי רכב נמצא תחת פיקוח של תחום יבוא באגף הרכב. יבוא כל דגמי כלי הרכב מותנה באישור או ברישיון ליבוא אישי. הגשת בקשה לרישיון לייבוא אישי מחייבת תשלום אגרה כתנאי לבחינת הבקשה.

תיעוד נדרש

כדי לייבא רכב אישי לישראל, יש לדאוג לתיעוד 

בקשה ליבוא אישי של כלי רכב לשימוש אישי, משפחתי או עסקי/עצמאי. לבקשה יש לצרף מסמכים מתאימים לפי סוג הרכב.

  • אם מדובר באנשים עם לקויות או מוגבלויות בעלי רישיון נהיגה – יש לצרף את רישיון הנהיגה של המייבא, לפרט את האביזרים המיוחדים הנדרשים לשם נהיגה בכל הרכב, אישור רופא ועוד.
  • אם מדובר באנשים עם לקויות או מוגבלויות שאין להם רישיון נהיגה – יש לצרף אישור נכות לניידות מטעם משרד הביטחון או הביטוח הלאומי, צילום של רישיון הנהיגה של מי שינהג בכלי הרכב ועוד.
  • רכב אספנות דורש מסמכים כגון רישיון רכב מתורגם, צילומי הרכב מכל הכיוונים, תצהיר רכב אספנות, מפרט טכני התקף לשנתון הרכב והדגם אותו מבקשים לייבא ועוד.

 ישנם עוד כללים ומסמכים המותאמים כולם על פי סוג הדרישה.

עלויות

אם בחרתם לייבא רכב ביבוא אישי, חשוב לקחת בחשבון את כל העלויות הנוספות לעלות כלי הרכב עצמו:

ביטוחים, הובלה יבשתית והובלה ימית – עלותם של אלה תלויה במרחק היבשתי והימי שיהיה על הרכב לעבור ובגודלו של כלי הרכב (ראו בנושאים אלו שילוח אווירי וכן שילוח ימי)

מכסים ומיסים – שעלותם נגזרת מעלות הרכב ללא מע"מ מהוצאות ההובלה והביטוח, ומשתנה בין רכבים ירוקים לרכבים מזהמים (ראו בנושא זה עמיל רכב).

אגרת רישיון יבוא, רישיון רכב זמני, עמיל מכס, הוצאות נמל, רישום הרכב במשרד התחבורה, עלויות בדיקה במכון רישוי מורשה (רישום רכב ביבוא אישי מותנה בבדיקתו במכון רישוי המורשה לביצוע בדיקה תקנה 282) ועוד. את עלויות ייבוא המכונית האישי כשיוצרים קשר עם חברה שזו התמחותה.

חברות כאלה כבר טוו את הקשרים השונים עם חברות ההובלה והשילוח הבינ"ל השונות, הן אמונות על הנפקת כל האישורים הנדרשים ואפילו תוכל לסייע לכם בבחירת הרכב הטוב ביותר עבורכם מבחינת התאמה ועלויות.

לסיכום

יבוא רכב אישי דורש תכנון והקפדה על תקנות מחמירות. הקפדה על ההנחיות תקל עליכם בתהליך היבוא האישי של כלי הרכב שבחרתם לייבוא באופן אישי.

אפשרות הפניה לחברה המתמחה בנושא היבוא האישי תקל עליכם את כל התהליך כולו ואף עשוי להוזילו בצורה משמעותית, ואנו ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לשירותכם.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן