מדריך יבוא בגדים למתחילים

מדריך יבוא בגדים למתחילים

בעבר, היו במדינה שפע מפעלי טקסטיל כמו "לודג'יה", "אתא", "רוטקס", "גוטקס", "פולגת", "כיתן" ועוד. בסוף שנות ה -70 בוטלו מכסי המגן וחברות הטקסטיל מצאו עצמן מתמודדות מול מוצרי יבוא זולים והחלו מאבדות ממעמדן ומהונן.

עלויות הייצור בארץ הפכו גבוהות מידי וחלק מהמפעלים העבירו את פסי הייצור שלהם למזרח הרחוק, חלקם לירדן ולמצריים וחלקם נסגרו. וכך, פינו יצרני הטקסטיל שפעלו בארץ את מקומם ליבוא טקסטיל מחול. מדובר אמנם בהליך פשוט יחסית אך גם על יבוא הטקסטיל, כמו על כל דבר, חלים כללים מגבלות וחוקים שיש לעמוד בהם. למשל פקודת היבוא והיצוא, התשל"ט-1979, או צו הקובע מהם האישורים הנדרשים לצורך קבלת רישיון יבוא צו יבוא חופשי של משרד הכלכלה והתעשייה ועוד.

איתור מפעלי ייצור ומשווקים אמינים

על מנת להיות בטוחים כי אתם מייבאים בגדים איכותיים, יש צורך לאתר מפעלים שיתאימו לדרישות והחוקים בארץ, כמו גם לדרישותיכם שלכם. עלות זולה איכות מעולה. 

זירות המסחר השונות מאפשרות לאתר ריכוז יצרנים, מפיצים ומשווקים של שלל מוצרים מגוון. לרוב נדרשת הרשמה ופתיחת חשבון אך הן מאפשרות זמן למידה, ותכנון, אפשרויות להגדרת מטרות, איתור שותפים ועוד.  שתיים מהפלטפורמות הבולטות של זירות המסחר שעוסקות בטקסטיל הן:-  Asos, Bonanza. 

כמובן שנדרשת עבודת מחקר ממושכת ומעמיקה, אך זו התחלה בזיהוי והכרת היצרנים. בשלב הבא יש ליצור קשר ראשוני עם המפעלים שנראה היה לכם שמתאימים, ובהמשך יש לחתום על חוזה ההתקשרות ו…השילוח

יבוא טקסטיל חוקים ותקנות

חובת סימון

צו הגנת הצרכן (סימון טובין), התשמ"ג-1983  קובע כי כל מוצרי הטקסטיל המיובאים לארץ חייבים להיות מסומנים בהתאם לתקנות הישראליות. 

סימון שכזה כולל את: ארץ המוצא, הוראות טיפול ומידע המפרט את המוצר ואת הרכבו והוא חייב להיות מסומן עוד בטרם מתבצע היבוא. 

קיימות הנחיות ברורות של משרד הכלכלה והתעשייה לגבי סימון מוצרי הלבשה בשפה העברית. מיותר לציין כי ליבואן, שנמצא בארץ, אין כל אפשרות ריאלית לפקח על כל שלבי הייצור ולבדוק את איכות המוצרים. במיוחד אם נצא מנקודת הנחה כי הוא מייבא מיותר מאשר מפעל אחד. 

זוהי רק אחת מהסיבות בגללן כדאי להיעזר בשירותיה של חברת שילוח מקצועית, שתמנע תקלות מיותרות בזמן שחרור הסחורה בארץ.

מכסים, עמילות מכס ליבוא בגדים

ישנן עלויות לשחרור סחורה מהמכס הן משתנות בהתאם לאישורים שכן או לא נזקקים לקבל (ראה יבוא תרופות), אך לאישורים יש בדרך כלל עלות קבועה.

כדי לשחרר באופן המהיר ביותר את המוצר מהמכס על עמיל המכס לדעת במדויק מהו המוצר על מנת שיהיה ביכולתו לסווג אותו בהתאם למיקומו בסולם העמלות. 

רק לאחר שידע את כל הפרטים יחושב במחשבון המכס המס אותו עלינו לשלם עם השחרור.

לסיכום

יבוא בגדים מסחרי מתייחס לתהליך של הכנסת טקסטיל מחו"ל לצורך מכירתו בשוק המקומי. 

אמנם, מדובר בהליך יחסית פשוט אך יש להקפיד בקיומם של הכללים והתקנות לפיהם יש לפעול כגון סימון מוצרים, תעריפי יבוא, מכסות והגבלות. 

חברת שילוח בינלאומית עובדת על פי רוב עם חברות עמילות מכס ומודעת לכל התקנות והכללים ותוכל לפשט את כל התהליך ולהפוך את הליך יבוא הבגדים לקל, שוטף ונוח עבור היבואן.

בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני, לכתוב לנו בוואטסאפ או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן