יבוא מוצרים מסין – איך מתחילים?

יבוא מוצרים מסין - איך מתחילים

מבוא לייבוא סחורה מסין

עבור מרביתנו, ייבואם של מוצרים מסין נתפש כמובן מאליו. Made in China כפי שכתוב על מרבית המוצרים שאנו צורכים. אולם כל אלו לא היו מובנים מאליהם כלל וכלל עד לפני מספר עשורים.

לאורכן של שנות ה-90, ביצעה סין רפורמות כלכליות משמעותיות שהקנו לאזרחיה את האפשרות לנקוט ביוזמות כלכליות פרטיות. כך לצד המפעלים הממשלתיים, שווקיה של סין הפכו למפעל עצום ואדיר בהיקפיו המסוגל לייצא את מרכולתו לא רק ברמה האזורית, כי אם ברמה הכלל-עולמית.

החל מהצטרפותה לארגון הסחר העולמי בראשית שנות ה-2000 ועד היום, קצת למעלה מ-20 שנים לאחר מכן, סין מיצבה את עצמה בעמדת כוח מדהימה; כלכלה עולמית המספקת את סחורותיה בכל התחומים ובעלויות נמוכות המציבות תחרות מרה לשחקנים עולמיים אחרים.

הצעד הראשון: איתורו של יצרן סיני איכותי ואמין

מספר המפעלים היושבים בסין הוא בלתי נתפס בממדיו. זהו יתרון אך גם חיסרון שכן אנו עלולים 'ליפול' על מפעל המייצר סחורה באיכות נמוכה, בעוד שבאותן עלויות בדיוק ייתכן והיינו מאתרים מפעל איכותי העומד בכל דרישותינו.

על-כן הצעד הראשון והחשוב ביותר על מייבא מסין לעשותו, הוא לאתר יצרן בעל אמינות גבוהה וכמובן יצרן שמחזיק ברישיונות וההיתרים הנדרשים לצורך ייצוא מוצריו אל עבר יעדים בחו"ל.

משמעות הדבר היא: 

  • איכות המוצר
  • היכולת של היצרן לעמוד בדרישותינו
  • יישמע אבסורד אך היכולת של היצרן להבין אותנו ואת בקשותינו (ומכאן כמובן אנו רומזים לאנגלית ברמה סבירה המאפשרת תקשורת שוטפת)
  • בקיאות בנושא הטכני שנוגע למוצר או המוצרים אותם אנו מייבאים
  • היכולת לעמוד בדרישות התקן הקיימות בישראל (ופגשנו בלא מעט מפחי נפש בהם המוצרים נעצרו במכס לאור מורכבות בירוקרטיות ואי-התאמה לדרישות התקן הישראליות)
  • היכולת לספק את המוצרים בזמן
  • עלויות (וכמובן לקחת בחשבון שהעלות הנמוכה ביותר לא בהכרח תניב את התוצאה הטובה ביותר, אך ישנו מקום טוב באמצע)

הכנת המסמכים הנדרשים

על אדם או חברה המייבאים מוצרים מסין, להכין לרשותם את המסמכים והטופסיאדה הנדרשים ובהם: חשבונית מסחרית המציינת את נפח הכמויות של המוצרים המיובאים, מחיריהם וכן הסכום הכולל, ולצד זאת גם תעודת מקור שכשמה כן היא והיא מציגה את המקור ממנו הסחורה הגיעה.

בשלב הזה, ואף בשלב איתור היצרן, אנו פוגשים לא אחת בלקוחות המבקשים לייבא אך מתקשים בדבר לנוכח המורכבות המתלווה לתהליך. ב-Active Forwarding נשמח לעמוד לשירותכם בנושא עם ניסיון רב בכל שלבי התהליך, וכל שכן בביורוקרטיה שבהחלט יכולה להציב אתגר.

בדיקת עמידה בתקן הישראלי

אנחנו יכולים להסכים ולא להסכים עם התקנים הישראליים, אך בסוף החוק הוא הקבוע, והחוק הוא גם זה שיכתיב עם הסחורה שלנו תישאר במכס (ותהפוך למעמסה כלכלית שגם גורפת קנסות) או תשוחרר ותימכר לקהל הישראלי.

הקפידו לבחון בקפידה כי המוצר או המוצרים שאתם מייבאים מסין עומדים בכל התקנים הישראליים ואינם ניצבים בפני מגבלות בעת בואם ארצה לישראל.

האם ישנה מגבלה על סוגי המוצרים שאפשר לייבא מסין?

אמנם ישנם מוצרים שנהוג יותר לייבא מסין דוגמת כלי בית, ביגוד, צעצועים וכיוצא בכך. אך אין זה מעיד על מגבלה מסוימת.

נסייג זאת ונאמר כי בכללותה אין כל מגבלת מכס ממשית, אך כן חשוב לבחון כי המוצרים הם לגיטימיים וחוקיים בגבולות מדינת ישראל ומותרים על-פי החוקים והתקנות המקומיים.

בהערת אגב נאמר כי הדבר נכון בכל שילוח בינלאומי שאנו עורכים, ותמיד נבחן אם הסחורה שאנו מייצאים או מייבאים עומדת בתקנות הנדרשות במדינת היעד.

'אמרו לנו שמומלץ לבקר במפעל בסין לפני ההתקשרות, זה נכון?'

הדבר כמובן תלוי בהיקף הייבוא, ואם אתם נערכים לייבוא סחורות בהיקפים רחבים ולאורך תקופת התקשרות ארוכה, הרי שכן נהוג להמליץ ולהגיע לביקור פיזי במפעל, להכיר את הנפשות הפועלות, לרקום קשרים עסקיים מוחשיים יותר וכן – להבטיח שאתם אכן מתנהלים אל מול גוף כשר.

עם זאת, לא כולם ערוכים לכך, וישנן לא מעט חברות שכבר מכירות ונמצאות בקשרים עקביים אל מול מפעלים שונים בסין. חברות אלו 'מתווכות' בין לקוחות המבקשים לייבא סחורה מסין לבין מפעלים סיניים, ומביאות עמן מעין ערובה לכך שהן כבר ערכו את כל הבדיקות הנדרשות.

מיסוי ומכס

ישראל כמו ישראל, מתאפיינת בעלויות מיסים ומכסים גבוהות, דבר שכמובן מייקר את עלותן של הסחורות הנמכרות בחנויות המקומיות.

אנשים המתעניינים בייבוא מוצרים מסין, מוכרחים לעשות את החשבון ולבחון היטב את כל המיסים הכרוכים בכך כמו גם עלויות המכס.

בחינה מקדימה של נושא זה, תאפשר לכם להבין את מידת הכדאיות של ייבוא הסחורה והמהלך העסקי אותו אתם מתכננים לערוך.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא ייבוא מוצרים מסין, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני, להתכתב איתנו בוואטסאפ או להשאיר לנו פניה באתר.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן