דרכי הובלת סחורות לחו"ל

דרכי הובלת סחורות לחו"ל

היבוא והיצוא הם שני סוגי השילוח הבינלאומי. היבוא – הכנסת סחורות לארץ האם, היצוא – משלוח סחורה מארץ האם לארץ זרה. האופן בו אתם בוחרים להשתמש לשם שילוח המוצר תלוי במוצר (גודל משקל פגיעות) ועד כמה מהיר צריך המוצר להגיע ליעדו.

ליבוא וליצוא ישנם כמה כללים שונים שעלולים להשפיע על העלויות (מכס, מע"מ ועוד) של השילוח.

המאמר שלפניכם יעסוק באופן כללי בדרכי הובלה לחו"ל, ויכלול גם אמצעי הובלת סחורות שלא בהכרח קיימים בארץ – למדינות שכנות.

שילוח בינלאומי

לצורך משלוח בינלאומי, קיימות כמה דרכים:

1. הובלה אווירית

מהירה ולכן כשעליכם לטפל במשלוח של חפץ רגיש שעליו להגיע במהירות, הוא עדיף. ניתן לשלוח בטיסות ישירות, טיסות מטען וטיסות שכר, וניתן להעביר בדרך האוויר משלוחים בגדלים ומשקלים שונים. 

עלויות ההובלה האווירית גבוהות יותר מעלויות דרכי המשלוח האחרות.

2. הובלה ימית

אמצעי השילוח הבינלאומי הנפוץ ביותר. באמצעות מכולות גדולות ניתן להעביר כל מוצר, החל ממוצרי מזון, וכלה בכלי רכב, מכשירי חשמל גדולים ועוד.

הובלה ימית לוקחת משמעותית זמן ארוך יותר מזה של התעבורה האווירית, אך עלותן זולה יותר וההובלה הימית נחשבת לאמצעי התחבורה הירוק ביותר שקיים.

3. הובלה יבשתית

בהובלה יבשתית קיימות שתי אפשרויות נוחות ביותר. הפופולארית ביותר (באירופה) היא דרך הכבישים. הובלה במשאיות מספקת הובלה בעלויות זולות משל ההובלה האווירית. 

רכבות משא ניתן לשלוח כמעט כל דבר ברכבת: חומרי גלם שונים, חומרי בניין וחלקי רכיבים, דלקים, פחם, מזון ומשקאות, ביגוד, הנעלה מכשירי חשמל ועוד. הרבה מאד פעמים יש לרכבת גישה לנמלים, היא יעילה יותר מהמשאיות, ומהירה מהן (במיוחד למרחקים ארוכים, ועלויות התובלה זולות יותר.

מהי הדרך העדיפה להובלת סחורות לחו"ל?

כדי למצוא את הדרך המתאימה ביותר להובלת סחורה לחול יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

עלות, גודל הסחורה, וכמה מהירה צריכה להיות הגעתה למקום היעד.

  • מחיר – אם ישנה גמישות בזמני האספקה ניתן לחסוך בעלויות באמצעות משלוח ימי שעלותו משמעותית זולה יותר.
  • גודל הסחורה – בהרבה מובנים הגודל הוא שקובע את העלות. כלומר חבילות מעל גודל מסוים ייקרו בהרבה את שירותי התובלה האווירית לדוגמא, אך חבילות מתחת לגודל מסוים ייקרו את ההובלה הימית ויהפכו אותה ללא כדאית גם מבחינת הזמנים וגם מבחינת העלויות.
  • מהירות – זמני המשלוח בהובלה הימית יכולים לקחת שבועות עד חודשים בעוד שתובלה אווירית או בדרך הכביש יכולה להביא את הסחורה תוך ימים ספורים.

התייעצו איתנו

להובלת סחורות לחו"ל ישנן כמה דרכים יעילות כשלכל אחת מהן ישנם יתרונות משל עצמה.

ההובלה האווירית היא לרוב השיטה המהירה ביותר המתאימה למשלוח מהיר,

ההובלה הימית מאפשרת הובלת סחורות גדולות וכמויות גדולות למרחקים ארוכים בזמני הגעה אטיים.

הובלה יבשתית מספקת גמישות לאספקת הסחורה ליעדה והיא גם מאפשרת שילוב עם אמצעי תחבורה נוספים (יש לציין כי היא גם איננה שכיחה בארץ מסיבות גיאו-פוליטיות מובנות). 

כל אחת מהדרכים דורשת תכנון ותיאום קפדניים. שיתוף פעולה עם חברות שילוח יעילות ובעלות מוניטין יבטיחו בחירה נכונה בדרך התובלה המתאימה של סחורות לחו"ל.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו ב-Active Forwarding שילוח בינלאומי נשמח לעמוד לשירותכם. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה ונשוב אליכם בהקדם.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן